رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503239

واگذاری ۹۳ درصد فعالیتهای اجرایی بهزیستی به شرکای غیردولتی

ساعت 24- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان ۹۳ درصد از تصدی‌گری فعالیت‌های اجرایی خود را به شرکای اجتماعی، خیریه‌ها و موسسات غیردولتی واگذار کرده است

dir="RTL">وحید قبادی دانا افزود: ضروری است تا جنبه‌های سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای اهداف بهزیستی از سوی خود سازمان پیگیری شود و نیروی انسانی متناسب با آن وظایف گزینش، انتخاب و آموزش داده شود. بنابراین باید وسواس خوبی برای به کارگیری نیروهای جدید داشته باشیم.

وی در ادامه به نحوه کوچک‌سازی سازمان و چابک سازی سازمان بهزیستی اشاره و تاکید کرد: باید در این هدف بلند با نقشه راهی که پیش رو داریم حرکت کنیم. قبادی دانا اضافه کرد: موضوع شفاف‌سازی موضوع مهم و خوبی است که در تمام بخش‌های مختلف سازمان در حوزه منابع انسانی کار خیلی خوب شده است.

به گزارش ایرنا رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حوزه توسعه پیشگیری، گفت: در این حوزه به نظر می‌رسد نسبت به سرعت سایر بخشهای سازمان طی حداقل ۱۸ ماه اخیر، سرعت کمتری داشته که امیدواریم با حضور نیروی پرانگیزه کارها تسهیل و سرعت بیشتری پیدا کند.قبادی دانا به افتتاح ۶ مرکز در حوزه پیشگیری در ۶ استان اشاره کرد و گفت: درمجموعه پیشگیری از معلولیت‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده است. همچنین برنامه خوبی برای بحث مشاوره فعال ژنتیک در حوزه معلولیت‌ها طراحی شده که می تواند به شایستگی ادامه پیدا کرده و سرعت بگیرد.وی گفت: در حوزه پیشگیری از سایر معلولیت های غیر مادرزادی ژنتیکی که اکتسابی هستند و عمده معلولیت آنها ناشی از تروما است قرار است برنامه جامعی طراحی شود، البته برای عملیاتی کردن آن نیاز به بودجه هست که مصوبه مجلس شورای اسلامی گرفته شده است. قبادی دانا ادامه داد: انتظارما حرکت بیشتر، تحرک بیشتر، فعالیت بیشتر و سرعت دادن بیشتر به کارهاست. برنامه ما استفاده بیشتر از نیروهای جوان و میدان دادن به آنهاست، تا کارها به نحو شایسته انجام شود.وی با بیان اینکه حوزه کاهش آسیب باید با توجه به برنامه هایی که بر اساس مطالعات تطبیقی انجام شده تقویت شود، افزود: در این راستا لازم است تا موضوع دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی هر چه زودتر انجام شود. وی ادامه داد: اما بخشی از فعالیت‌ها به همه معاونت‌های سازمان مربوط می شود. به طور مثال اگر مراکز خدمات بهزیستی و مثبت زندگی که یکی از پروژه های سازمان است، پیاده شود می تواند انقلابی درخدمت‌رسانی به جامعه هدف ایجاد ‌کند. رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد: به طور قطع الکترونیکی کردن پرداخت و پیاده کردن معیارهای مختلف دولت الکترونیک، گشایش ها و جهش‌های زیادی در امور ایجاد خواهد کرد.وی گفت: یکی از برنامه‌های ما به صورت سیار و دائم، اصلاح فرایندها و بازنگری در فرایندهای در حال انجام است، تا ببینیم کاری که انجام می دهیم به چه صورت بوده تا بر اساس آن اصلاحات لازم را انجام دهیم. اگرچه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها کارشناسی شده است اما قابلیت تغییر خواهد داشت.

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها