رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503266

تشکل جدیدی در جریان اصلاحات ایجاد شود

ساعت24- یک عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری محکوم به توقف بود، گفت: زمان مناسبی برای ایجاد تشکل جدیدی در جریان اصلاحات وجود دارد.

قربانعلی قائمی
قربانعلی قائمی با اشاره به روند شکل‌گیری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: این شورا با پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و تایید محمد خاتمی تشکیل شد؛ البته علاوه بر احزاب، نمایندگانی که محمدرضا عارف پیشنهاد داده بود نیز افزوده شده و این شورا با ترکیبی از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف شورای عالی، سیاستگذاری برای انتخابات مجلس دهم بود و در آن مقطع اقدامات خوبی هم انجام شد، اما شورای عالی باید بعد از انتخابات مجلس دهم، خود را متناسب با شرایط به‌روز می کرد، اما این اتفاق نیفتاد و به انتقادات توجه کافی نشد. کمیته‌ای هم که بر اثر فشار منتقدان برای بازسازی شورا تشکیل شد، کارآمد نبود؛ زیرا توسط کسانی تشکیل شد که اعتقادی به انتقادها نداشتند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در نتیجه این اتفاقات، شورای عالی نتوانست پاسخگوی عملکرد لیست امید باشد. عارف می گفت کسانی را در لیست امید قرار دادیم که تا در ورودی مجلس ما را قبول داشتند، البته‌این مسیر قابل پیش بینی بود. شورای عالی محکوم به توقف بود زیرا نتوانست متناسب با شرایط خود را سازماندهی کند.

قائمی در پایان گفت: یک سال تا انتخابات باقی مانده و این یعنی زمان خوبی برای ایجاد تشکل جدیدی در جریان اصلاحات وجود دارد. این تشکل جدید باید بر اساس آسیب شناسی شورای عالی و متناسب با شرایط شکل بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها