رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507670

۵۰۰ نفر مجوز تاسیس مراکز مثبت زندگی را دریافت کردند

ساعت 24 -محمد عباسی گفت: از میان متقاضیان ۵۰۰ نفر موفق شدند مجور تاسیس مراکز مثبت زندگی را دریافت کنند. مدرک تحصیلی و داشتن ملکی که استیجاری نباشد در نقاط مشخص شده از ملاک های ماست.

dir="RTL">به گزارش خبرنگار مهر، سازمان بهزیستی کشور، به منظور تأسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) از متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای صدور مجوز از سوی این سازمان طی فراخوانی دعوت به همکاری کرده است تا با تأسیس این مراکز تسهیل دسترسی گروه‌های هدف بهزیستی که عمدتاً به دلیل شرایط خود قادر به رفت و آمدهای طولانی در شهر نیستند، به خدمات مطلوب در راستای ارتقا کیفیت زندگی ایجاد شود. از همین رو مؤسسات غیر دولتی، افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی و خیریه‌ها می‌تواند این مراکز را تشکیل دهند و سازمان بهزیستی ۲۲ خدمت را در سطح اولیه خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به عهده مراکز قرار می‌دهد و بابت هر فعالیت نیز یارانه لازم را به مراکز می‌پردازد.

محمد عباسی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه تا امروز چه میزان برای تأسیس مراکز مثبت زندگی اقدام شده است، گفت: از زمانی که فراخوان دادیم ۱۱ هزار و ۶۰ نفر متقاضی به سایت و نرم افزارهایی که تحت وب هستند مراجعه و ثبت نام کرده‌اند و مدارکشان را آپلود کردند. این موارد در کمیسیون ۲۶ بررسی شد و تقریباً بالای ۵۰۰ نفر موفق شدند مجوز را بگیرند که دنبال پروانه فعالیت هستند.وی افزود: ما نیاز داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز بدهیم تا در محلات و مناطقی که مددجویان ساکن هستند این مراکز راه اندازی شود.

هاشمی بیان کرد: مهمترین اهدافی که این مراکز تسهیل در ارائه خدمات است و تقریباً می‌شود گفت در محله‌هایی که گروه‌های هدف ما ساکن هستند این مراکز مستقر می‌شوند تا ما هر چه بیشتر بتوانیم به رویکرد خانواده محور بودن نزدیک شویم.وی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن پرونده مددجویان و در کنار تأسیس این مراکز حمل و نقل درون شهری را برای گروههای هدف به حداقل می‌رساند درباره کسانی که می‌توانند مجوز دریافت این مراکز را بگیرند، گفت: همه کسانی که مدارک تحصیلی مرتبط با بهزیستی دارند می‌توانستند در این فراخوان شرکت کنند و ما یکسری ملاک‌ها برای اینکه افراد را رتبه بندی کنیم در نظر گرفتیم. یکی از آن ملاک‌ها مقطع تحصیلی بود که هر چه مقطع تحصیلی فرد بالاتر بود در اولویت قرار می‌گرفت و دومین ملاک مهم ما این بود که افرادی که درخواست می‌دهند ملک شخصی را معرفی کنند که قرار است مراکز در آنجا دایر باشد یعنی تاکید داشتیم مراکز در ملک‌های اجاره‌ای تأسیس نشود. چرا که با تغییر مکان، مددجویان ما سردرگم می‌شوند. سابقه همکاری در فعالیت‌های بهزیستی نیز ملاک دیگر ما بود و در یک جمع بندی ما توانستیم از میان متقاضیان به ۵۰۰ نفر مجوز بدهیم. در نهایت مصاحبه و برآورده کردن نظرات علمی و همچنین اشتیاق لازم برای کار با مددجویان نیز لحاظ می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها