رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508095

بغداد سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق را لغو کرد

ساعت 24 – مناسبات دولت هایدولت های عراق و ترکیه از نوسان بالایی برخوردار است و قهر و آشتی های آنها به نقطه بدی خواهد رسید. عراقی ها از دخالت ترکیه در شمال کشورشان به بهانه مبارزه با کردهای ترکیه ای خمگینند و در همین رابطه است که دولت عراق در واکنش به حمله پهپادی ارتش ترکیه به شمال اربیل اعلام کرد که سفر وزیر دفاع ترکیه به این کشور را لغو می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شامگاه سه شنبه دولت عراق حمله پهپادی ترکیه به استان اربیل را که به مرگ دو افسر ارشد ارتش عراق انجامید، محکوم کرد و آن را «تخلفات مکرر نظامی» ترکیه و «نقض خطرناک حاکمیت عراق، حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل» خواند.در اقدامی دیگر، وزارت خارجه عراق با صدور یک بیانیه سفر «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به این کشور را که برای سیزدهم آگوست (۲۳ مردادماه) برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.سفیر ترکیه در عراق نیز پس از حمله پهپادی این کشور از سوی وزارت خارجه عراق احضار شد.وزارت خارجه عراق در بخش دیگری از این بیانیه اعلام می کند: «ما بدینوسیله اعلام می کنیم که دیدار وزیر دفاع ترکیه از عراق که برای پنج شنبه برنامه ریزی شده بود، لغو می شود. وزارت خارجه [عراق] سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراض خود را در خصوص این حمله به وی ارائه می کند.

گفتنی است که اوایل روز سه شنبه، عراق اعلام کرد که در حمله پهپادی به یک خودروی نظامی در منطقه «سیده کان» (برادوست) عراق دستکم دو نظامی عراق کشته شدند. کانال تلویزیونی السومریه نیز گزارش داد که علاوه بر ده عضو گروه کارگران کردستان (پ ک ک) پنج نیروی مسلح عراق نیز کشته شدند.ترکیه از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی با گروه پ ک ک- که آن را یک سازمان تروریستی می داند- درگیری نظامی داشته است. در سال ۲۰۱۳ میان دولت ترکیه و پ ک ک یک آتش بس منعقد شد که با حملات تروریستیِ ادعایی از سوی شبه نظامیان پ ک ک نقض شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها