رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508420

رشد ۱۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

ساعت24-صادرات محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۶ و ۲۵ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبق آمارهای کارشناسی شده سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۶ و ۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد. طی دوره یادشده صادرات محصولات صنایع غذایی نیز به لحاظ وزنی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۱ رشد را نشان می‌دهد.

ظرفیت‌های تولیدی محصولات بخش کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی وابسته به این بخش مهم اقتصادی نوید نشان‌دهنده قابلیت‌های متنوع این بخش برای ارزآوری بیشتر است.

همچنین، صادرات بخش کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران از حیث حمایت از تولید و اشتغال در تمامی برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور مورد توجه ویژه بوده است.

جای امیدواری است با تلاش همه فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حوزه برای تولید و صادرات ناب و هدفمند و همچنین با کمک دستگاه‌های اجرایی برای تأمین و تجهیز زیرساختهای صادرات در مناطق تولید و مبادی گمرکی به ویژه مناطق مرزی کشورمان به اهداف کمی پیش بینی شده دست یابد.

گفتنی است؛ توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی به ویژه رشد هدفمند و اثربخش صادرات آن به عنوان مهمترین بخش کشور از حیث تأمین امنیت غذایی داخل و تأمین کننده بخشی از سبد صادرات غیرنفتی، نیازمند هماهنگی، همگرایی و هم افزایی هوشمندانه تمامی ارکان اجرایی و قانونگذاری کشور برای اتخاذ تدابیر راهگشا و به کارگیری مؤثر امکانات و ابزارها بوده و قطعاً هدف و اولویت نخست حمایت از جامعه بهره برداران پرتلاش و کشاورزان زحمتکش این بخش است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها