رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508427

تولید روزانه نفت اوپک از ۲۳ میلیون بشکه عبور کرد

ساعت24-تولید روزانه نفت اعضای اوپک بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) به ۲۳ میلیون و ۱۷۲ هزار بشکه رسید.

به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ۱۳ عضو اوپک بر اساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه این سازمان که روز چهارشنبه (۲۲ مردادماه) منتشر شد، در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۹۸۰ هزار بشکه بیشتر از روزنه ۲۲ میلیون و ۱۹۳ هزار بشکه ماه ژوئن، نفت تولید کردند.

مجموع تولید ۱۳ عضو اوپک در ماه ژوئیه روزانه ۲۳ میلیون و۱۷۲ هزار بشکه بوده است.

عربستان، امارات و کویت به ترتیب با افزایش تولید روزانه ۸۶۶ هزار بشکه، ۹۸ هزار بشکه و ۷۳ هزار بشکه بیشترین افزایش تولید را در ماه ژوئیه به خود اختصاص دادند.

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۰ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده که ۹ میلیون و ۶۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

افزایش بیش از ۷ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین نشان داد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه هفت دلار و چهار سنت معادل ۱۹.۴ درصد نسبت به ماه ژوئن افزایش یافته است.

قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه ۴۳ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه ژوئن ۳۶ دلار و ۲۶ سنت و میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۸ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئیه با افزایش ۶.۳۷ درصدی به ۴۳ دلار و ۴۲ سنت برای هر بشکه رسید که ۶ دلار و ۳۷ سنت بیشتر از ماه ژوئن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها