رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 513661

در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل

اردوغان بر تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد

ساعت 24-رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در سخنرانی مجازی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: حل اختلاف میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق تشکیل کشور فلسطینی دارای حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ امکان‌پذیر است.

div>

به گزارش شبکه خبری الجزیره، اردوغان در سخنرانی ویدئویی خود در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به دلیل شیوع کرونا در آمریکا، امسال به صورت مجازی حضور یافتند، افزود: فلسطین در سایه ادامه سیاست‌های خشونت‌بار اسرائیلی پیوسته در این سال‌ها زخم خورده است.

وی تاکید کرد: حل اختلاف میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق تشکیل کشور فلسطینی دارای حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ امکان‌پذیر است.

اردوغان در ادامه گفت:‌ برخورد جهانی با ویروس همه‌گیر کرونا باعث شد به فکر ضرورت انجام اصلاحات در ساختار شماری از سازمان‌های بین‌المللی بیفتیم.

وی افزود:‌ از زمان انتشار کرونا، همه را به تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با گسترش کرونا دعوت کردیم و به ده‌ها کشور کمک فرستادیم.

اردوغان ادامه داد:‌ امیدواریم خطراتی که کشورهای جهان را تهدید می‌کند، از بین بروند و ما همچنان به مبارزه با گروه های تروریستی ادامه می‌دهیم.

اردوغان درباره سوریه نیز گفت:‌ حل بحران سوریه باید اولویت همه باشد و راه‌حل آن، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وی درباره لیبی نیز گفت: جامعه جهانی عاملان جنایت‌های جنگی در لیبی را محاکمه نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد که اولویت ما حل درگیری‌ها از جمله اختلافات و درگیری در شرق دریای مدیترانه است.

وی گفت: ما خواستار گفت‌وگو برای حل درگیری در شرق دریای مدیترانه هستیم و هرگونه تعدی به حقوق‌ خود را رد می‌کنیم.

وی همچنین کشورهای شرق دریای مدیترانه را به گفت‌وگو و همکاری فراخواند و افزود: ترکیه پیشنهاد می‌دهد که کنفرانس منطقه‌ای برگزار شود که ترک‌های قبرص نیز در آن حضور داشته باشند.

اردوغان درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: مسئله برنامه هسته‌ای ایران باید از طریق گفت‌وگو و با دیپلماسی و طبق قوانین بین‌المللی حل شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها