رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513972

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد خام ایران به رغم تحریم‌ها

ساعت 24 - مجمع جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود می‌گوید تولید فولاد خام ایران در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱ درصد رشد داشته و به ۱۸.۶ میلیون تن رسیده است.

dir="RTL">این در حالی است که آمریکا اردیبهشت پارسال بخش فلزات، از جمله فولاد ایران را که صادرات آن میلیاردها دلار برای جمهوری اسلامی درآمد دارد، تحریم کرد.به گزارش سازمان توسعه و تجارت ایران، میزان صادرات آهن و آلیاژهای آن (چدن و فولاد) طی سال ۱۳۹۷ به حدود ۳.۹ میلیارد دلار و صادرات مس و محصولات مسی به حدود ۷۰۰ میلیون دلار بالغ شد. ایران همچنین بیش از ۸۴۰ میلیون دلار صادرات سنگ آهن داشته است. جمهوری اسلامی از ابتدای پارسال جزئیات صادرات خود را منتشر نمی‌کند و دقیقا معلوم نیست وضعیت صادرات فلزات ایران به چه صورتی است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران نیز روز پنج‌شنبه گزارش ماهانه منتشر کرد که نشان می‌دهد تولید فولاد خام کشور در پنج ماه ابتدایی سال جاری خورشیدی ۸ درصد نسبت به دور مشابه پارسال افزایش یافته و به ۱۱.۴ میلیون تن رسیده است.تولید محصولات فولادی هم با افزایشی نزدیک ۷ درصدی به حدود ۹.۵ میلیون تن رسیده است.مجمع جهانی فولاد می‌نویسد تولید جهانی این محصول در هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی به خاطر شیوع کرونا ۴.۲ درصد کاهش یافت و به نزدیک ۱.۲ میلیارد تن رسید، اما تولید ماه اوت، مقداری نسبت به اوت پارسال افزایش داشته است.علت این امر، افزایش تولید فولاد چین در پی کاهش محدودیت‌های قرنطینه در ماه گذشته میلادی است.چین به تنهایی بیش از نیمی از تولید فولاد خام جهان را انجام می‌دهد و در ماه اوت تولیدش نسبت به اوت پارسال ۸.۴ درصد افزایش یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها