رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514017

نقطه ضعف کرونا شناسایی شد

ساعت 24-دانشگاه بریستول انگلیس اعلام کردند که امیدوارند بتوانند روند ویروس کرونا را متوقف کنند.

پژوهشگران دانشگاه بریستول انگلیس با عالی توصیف کردن پژوهش‌های خود، اعلام کردند که امیدوارند بتوانند روند ویروس کرونا را متوقف کنند. این پژوهشگران سینوس‌هایی را در سطح این ویروس پیدا کرده‌اند که می‌توان با آنتی‌ویروس‌ها مانع از کار آن پیش از ورود به تعداد بیشتری از سلول‌ها شد. آن‌ها دریافته‌اند که ویروس کرونا از مولکول کوچکی به نام اسید لینولئیک (LA) برای اتصال به یکدیگر و انتشار در دیگر سلول‌ها استفاده می‌کند؛ بنابراین این تیم پژوهشی معتقد است که اکنون راهی برای از کار انداختن این مولکول‌ها و چه بسا غیرمسری کردن ویروس کرونا وجود دارد.

عملکرد کرونا

پرفسور امری برگر یکی از پژوهشگران این دانشگاه می‌گوید: یک مولکول کوچک وجود دارد که در مرکز عملکرد کووید۱۹ قرار دارد و عامل اصلی وخامت حال بیماران می‌شود. ویروسی که این همه مشکلات را به وجود می‌آورد به این مولکول وابسته است و با استفاده از آن سیستم دفاعی بدن را مختل می‌کند.

پرفسور برگر افزود: تحقیقات ما اولین رابط مستقیم میان این مولکول و علائم بیماری را شناسایی می‌کند و اکنون سوال این است که چگونه از این دانش جدید علیه خود ویروس استفاده کنیم و آن را شکست دهیم.

یکی دیگر از پژوهشگران این دانشگاه نیز می‌گوید: امیدواری ما این است که در گذشته نیز دانشمندان سینوس مشابه‌ای را در راینوویروس‌ها کشف کردند و موفق به جلوگیری از واگیر آن شدند. تیم ما بسیار به دنباله‌روی از این روش خوشبین است تا داروی مولکول‌های کوچک آنتی‌ویروس برای کرونا کشف شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها