رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514070

تولید یک میلیارد دوز واکسن کرونا سالانه توسط چین

ساعت 24-یک مقام بهداشتی چین می‌گوید این کشور قصد دارد با ساختن سریع کارخانه‌های جدید واکسن‌سازی ظرفیت سالانه تولید واکسن برای کروناویروس را در سال بعد به یک میلیار دوز برساند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ژنگ ژونگ‌وی از کمیسیون ملی بهداشت چین گفت انتظار می‌رود این ظرفیت تولید واکسن کروناویروس در این کشور تا پایان سال جاری میلادی به ۶۱۰ میلیون دوز برسد.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «سال أینده، ظرفیت سالانه تولید واکسن ما به بیش از یک میلیار دوز خواهد رسید.»

شرکت‌های داروسازی بزرگ آمریکایی فایزر و مدرنا هم هدفشان را تولید یک میلیارد دوز واکسن در سال ۲۰۲۱ تعیین کرده‌اند.

ژنگ گفت در توزیع این واکسن‌ها اولویت به گروه‌هایی مانند کارکنان پزشکی، پرسنل مرزبانی و سالمندان داده خواهد شد و در مرحله بعد واکسن در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت.

چین ساخت تاسیسات آزمایش واکسن و کارخانه‌های تولید آن را افزایش داده و ناظران مستقل را مسئول پایش روند ساختن آنها کرده است. چین در حال حاضر ۱۱ واکسن بالقوه کرونا را وارد کارآزمایی‌های بالینی کرده است و چهار واکسن اکنون در مرحله سوم و نهایی کارآزمایی قرار دارند.

یکی از این واکسن‌های چینی «کروناواک» است که شرکت خصوصی «سینوواک» آن را ساخته است که هم اکنون در یک تاسیسات زیست‌امن در بیرون از پکن پایتخت این کشور در مرحله تولید انبوه قرار دارد. یین ویدانگ، رئیس سینوواک روز پنجشنبه گفت این کار خانه در طول چند ماه ساخته شده است و در صورت تقاضای برای واکسن بیشتر شود، امکان ساخت کارخانه‌های بیشتر وجود دارد.

برخی از کشورها در حال همگام کردن تلاش‌هایشان برای موفقیت در مبارزه با این بیماری هستند. بیش از ۱۵۰ کشور «مرکز دسترسی جهانی به واکسن‌های کووید-۱۹» یا «کوواکس» (COVAX) با سرپرستی سازمان جهانی بهداشت تاسیس کرده‌اند.

هدف برنامه «کوواکس» تولید ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا برای تلقیح به ۲۰ درصد جمعیت جهان است.

تدروس قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در اوائل این ماه در این باره گفت: «هدف باید این باشد که به جای واکسن زدن به همه افرد برخی از کشورها، شماری از افراد در همه کشورها واکسینه شوند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها