رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518231

برق کدام مشترکان رایگان می شود؟

ساعت24-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت : اجرای طرح ” برق امید ” فرصت مغتنمی است جهت تغییر نگرش مصرف کنندگان «بخش خانگی» به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست جهت تحقق منافع ملی است.

حسین قدیمی با اشاره به جزئیات اجرای طرح برق امید گفت: هدف طرح امید ، تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارها تشویقی و بازدارنده می باشد .

وی افزود : طرح برق امید فرصت مناسبی برای توسعه صرفه‌جویی بوده و این طرح مخصوص مشترکان خانگی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار داشت : طبق تعرفه‌بندی انجام شده در این طرح ، مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند که ازابتدای آبان ماه ۹۹ صورتحساب برق مشترکان کم مصرف رایگان محاسبه خواهد شد.

حسین قدیمی گفت : با توجه به اینکه تعرفه های برق پلکانی است، مشترکان پر مصرف نیز می توانند با رعایت نکات مدیریت مصرف، از افزایش مصرف برق جلوگیری کرده و با ورود به طبقه خوش مصرف ها، بهای کمتری برای برق محل مسکونی خود بپردازند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار داشت : الگوی مصرف در مناطق مختلف جغرافیایی و در ماههای مختلف ، بر اساس کیلوواتساعت در ماه تعیین شده است .

حسین قدیمی گفت : در استان اردبیل ؛ پارس آباد ، بیله سوار و اصلاندوز جزو مناطق گرمسیری ۴ می باشند و سایر شهرستانهای این استان در دسته مناطق عادی می باشند .

این مقام مسئول استانی افزود : در مناطق گرمسیری ۴ که سه شهرستان پارس آباد ، بیله سوار و اصلاندوز جزو این مناطق می باشند در ماههای گرم سال ( چهار ماه ، خرداد تا شهریورماه) متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا ۱۵۰ کیلووات ساعت و کمتر باشد جزو مشترکان کم مصرف خواهند بود و در سایر فصول همچون سایر مناطق استان خواهند بود .

وی اظهار داشت : در استان اردبیل مشترکانی که در ماه‌های گرم سال ( چهار ماه ، خرداد تا شهریورماه) متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت و کمتر باشد در دسته مشترکان کم مصرف، ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف ها خواهند بود .

وی اعلام کرد : برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که در سطح استان مصرف آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت : چنانچه مشترکان پر مصرف ظرف ۶ ماه آینده مصرف برق خود را کاهش ندهند هزینه برق مصرفی آن‌ها ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها