رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523065

وزیر دفاع: دشمن با سرافکندگی گزینه نظامی را زیر میز برد/هیچ ترور و کار احمقانه‌ای بیپاسخ نمیماند

ساعت24- وزیر دفاع با بیان اینکه هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.

امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده که صبح امروز(دوشنبه) در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم بزرگداشت متعلق به همه ملت ایران است، گفت: متأسفانه به دلیل شرایط بیماری کرونا علی‌رغم آنکه بسیاری تقاضا داشتند تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند، برای ما میسر نشد.

وی ادامه داد: امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان ادای حق بست و بر این پیمان پای فشرد و در این راه استقامت کرد و امروز به این پیمان وفا کرد و به شرف شهادت نائل آمد. این توفیق را به این شهید بزرگ که عاشق شهادت بود، صمیمانه تبریک می‌گویم اما فقدان او برای همه ما جانکاه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تسلیت شهادت این شهید بزرگ به ملت ایران خاطرنشان کرد: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید عزیز ما که یک شخصیت مخلص، بی‌ادعا و گمنام بود را نمی‌ریختند، چه بسا او در گمنامی از این دنیا می‌رفت اما امروز شهید عزیز ما که در گذشته تنها الگوی جوانان، شاگردان، همکاران و همراهان خودش بود، به همه جهان معرفی شد، از امروز او یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند، یک الگوی بزرگ دیگری به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده دارند که می‌توانند در علم، تلاش، اخلاص و اخلاق او تأسی کنند و در همه ابعاد زندگی، او را الگوی خود قرار دهند. دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر آنها شهید عزیز ما را کشتند که نامش از بین برود، نام او با این اقدام بلند آوازه شد. او امروز الگویی برای همه آزادگان و مبارزان در جهان است.

امیر حاتمی گفت: شکست دیگر دشمن آنجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم برمی‌داشت که به نفع ملت ایران نبود. آنها با رمز و کلمه «هسته‌ای» تلاش کردند شهید عزیز ما را به عنوان بنیانگذار برنامه‌ هسته‌ای ایران معرفی کنند؛ غافل از اینکه این نه تنها باعث آن نمی‌شود که ملت ایران از این شهید ناراحت شوند، بلکه باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است. مگر نه این است که بزرگترین تهدید علیه بشریت و جان انسان‌ها، همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما هزاران هزار از آن را ساخته و نگهداری می‌کنید.

وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار هزاران سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و رژیم صهیونیستی جنایتکار نیز صدها سلاح هسته‌ای دارد. این سلاح‌ها برای چیست؟ آیا این سلاح‌ها برای آن است که به عنوان دکور در منزل شما استفاده شود؟ نه، ملت ما بصیر و هوشمند است و می‌داند که بزرگترین تهدید علیه بشریت، همین سلاح‌های شما است و کسانی که جانشان را در کف اخلاص می‌گذارند تا کشور را در مقابل بزرگترین تهدیدات حفظ کنند، عزیزترین افراد نزد ملت ما هستند و در نگاه و چشم ملت ما جایگاه بالایی دارند.

وزیر دفاع گفت: امروز با دشمنی مواجهیم که ۴۰ سال است می‌گوید گزینه نظامی روی میز است اما نه جرأت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرد و آخر هم با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد.

حاتمی با اشاره به بودجه پژوهشی وزارت دفاع، گفت: دیروز در جلسه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم که بودجه پژوهشی وزارت دفاع را دو برابر کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی پاسخ نخواهد ماند. جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها