رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523482

القاعده ودامن زدن به گرسنگی در بورکینافاسو

ساعت 24 - حملات گروه های افراط گرا در منطقه ساحل آفریقا که تنها در سال جاری جان هزاران نفر را در کشورهای این منطقه گرفته به کمبود مواد غذایی نیز دامن زده است.

بورکینا فاسو
dir="RTL">بنا به آمار برنامه جهانی غذا بیش از هفت میلیون نفر در منطقه ای وسیع از صحرای بزرگ آفریقا که کشورهای مالی، نیجر و بورکینافاسو را در بر می گیرد با گرسنگی حاد روبرو هستند. گروه های مسلح در منطقه مانع از دسترسی ساکنان به مواد غذایی و همچنین زمین های کشاورزی می شوند.این در حالی است که تغییرات آب و هوایی، فقر و همه گیری بیماری «کووید ۱۹» نیز زندگی ساکنان منطقه ساحل آفریقا را تحت تاثیر قرار داده است. در این میان وضعیت کشور بورکینافاسو که محصور در خشکی است از دیگر کشورها نگران کننده تر است. آمار سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیش از ۵۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در این کشور از سوءتغذیه رنج می برند.برنامه جهانی غذا هم ماه اکتبر (مهر/آبان) سال جاری اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنان بورکینافاسو تنها «یک گام» با قحطی فاصله دارند.

حبیبو سور نام مادری است که پس از فرار از دست گروه های مسلح به شمال بورکینافاسو رفت تا دو نوزاد دوقلوی خود را به دنیا بیاورد. او پس از تولد فرزندانش با کمبود شدید مواد غذایی روبرو شد. وی که در روز تنها یک وعده غذای مختصر مصرف می کند برای فرزندانش نگران است. حبیبو سور می گوید: «برای آنها نگران هستم، وضعشان خوب نیستدر حالی که بسیاری از شهروندان بورکینافاسو برای مقابله با گرسنگی به کمک سازمان های فعال در امور بشردوستانه نیاز دارند تاکنون دو بار طی سال جاری محموله کمک غذایی این سازمان ها ربوده شده است.حضور گروه های افراط گرایی که با القاعده یا داعش در ارتباط هستند باعث شده است تا دهها مرکز ارائه دهنده خدمات پزشکی در بورکینافاسو تعطیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها