رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 525327

هر چیزی که باید درباره انواع جینسینگ بدانید

رپورتاژ تبلیغی / از ضعف حافظه تا ضعف قوای جنسی، این روزها اسم جینسینگ به عنوان درمان دردهای مختلف برده می‌شود و در عطاری و داروخانه‌های به صورت طبیعی یا قرص به وفور به فروش می‌رسد.

dir="RTL">

به گزارش سلام نو، جینسینگ نامی است عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه است. اما این گیاه مشهور تنها از آسیا شرقی نمی‌آید و بومی آمریکا و مورد استفاده سرخوپوستان نیز است.

آن چنان که گفته شد جینسینگ برخلاف باور رایج تنها گیاهی شرقی و مختص یک کشور خاص نیست و انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها و خواصشان اشاره می‌کنیم.

جینسینگ آسیایی

این نوع جینسینگ مشهورترین به نام جینسینگ چینی نیز معروف است، در واقع بهترین شکل موجود از گیاه جینسینگ بوده و بیشتر از هر نوع دیگری، توسط گیاه شناسان و عطاران توصیه می شود. جینسینگ کره ای دارای تراکم بیشتری نسبت به دیگر انواع این گیاه و همچنین مواد مغذی بیشتری نسبت به آنهاست.

جینسینگ کره ای سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. زمانی که گیاه جینسینگ کره ای شش ساله می شود، به بالاترین میزان کیفیت می رسد. برخی از مزایای عمده استفاده از آن، شامل شکل دادن به بدن و تقویت سیستم ایمنی است. جینسینگ آسیایی یک محرک بسیار قویست، بنابراین اگر به دنبال راهی برای خلاصی از استرس هستید، استفاده از جینسینگ آسیایی یا کره ای، پاسخ مشکل شما نیست.

اما مهمترین خاصیت جینسینگ کره ای، توانایی آن در برطرف کردن ناتوانی جنسی، بهبود دادن عملکردهای ذهنی و رفع و پیش گیری از سکته ها، سرماخوردگی و آنفولانزا است.

جینسینگ کشت شده در کره سه نوع دارد:

– نوع تازه که کمتر از چهار سال دارد.

– نوع سفید که بین چهار تا شش ساله است و پس از لایه برداری خشک می شود.

– نوع قرمز که وقتی شش ساله است برداشت می شود.

جینسینگ هندی

این نوع جینسینگ یک گیاه شناخته شده برای افزایش طول عمر است. این نوع جینسینگ با اندکی تفاوت مزایایی مشابه نوع کلاسیک دارد. می توان آن را در طولانی مدت مصرف کرد و باعث بهبود سطح تیروئید، تسکین اضطراب، تعادل کورتیزول، بهبود کلسترول، تنظیم قند خون و تناسب اندام اشاره کرد.

جینسینگ سیبری

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، جینسینگ سیبری، در نظر توانایی در درمان بیماری ها و تقویت بدن، در رتبه آخر نسبت به جینسینگ کره ای و آمریکایی قرار می گیرد. از این جینسینگ هنوز هم نه به صورت گسترده، اما برای افزایش انرژی و بالا بردن قدرت حیات استفاده می شود.

جینسینگ آمریکایی

جینسینگ آمریکایی دارای کیفیت بالاتری نسبت به جینسینگ سیبری بوده و از نظر خواص درمانی، کمی پایین تر از جینسینگ آسیایی قرار می گیرد. دنباله آمریکایی که در ادامه نام این جینسینگ می آید، به گونه این گیاه اشاره داشته و ارتباطی به منطقه رشد آن ندارد، چرا که گیاه جینسینگ، در صورتی که شرایط لازم فراهم شود، می تواند در هر منطقه ای رشد کند.

جینسینگ آمریکایی از نظر داشتن مزایا و خواص در رتبه دوم قرار داشته و معمولا در هر منطقه ای که رشد کند، به تولید انبوه می رسد. همچنین به دلیل گران بودن جینسینگ کره ای، نوع آمریکایی این گیاه، غالبا به عنوان مواد اولیه در داروها مورد استفاده قرار می گیرد. جینسینگ آمریکایی یک ماده بسیار موثر و مفید برای عملکرد سیستم ایمنی، رفع سرطان، درمان دیابت نوع دو و همچنین پیشگیری و برطرف کردن سرماخوردگی و آنفولانزا است.

جینسینگ برزیلی

در سراسر جنگل های بارانی آمریکای جنوبی رشد می کند و به زبان پرتغالی به آن “برای همه چیز” می گویند زیرا مزایای بسیار متعددی دارد. این نوع سطح سالم تستوسترون را در مردان و زنان تقویت می کند و می تواند در سلامت عضلانی، کاهش التهاب، مبارزه با سرطان، بهبود عملکرد جنسی و افزایش استقامت مؤثر واقع شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها