رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 527157

انتقاد یک مرجع تقلید از بگومگوهای سیاسی بی حاصل

ساعت24- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از مسئولان خواسته است این ایام را سرآغاز وحدت و یکپارچگی و دوری از بگومگوهای بی‌حاصل بلکه مضر سیاسی قرار دهند و تا می توانند باری از دوش مردم بردارند.

در این پیام که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ایام فاطمیه میراث گرانسنگ ائمۀ اهل بیت(ع) است که همواره تلاش داشتند یاد مادر بزرگوار خود و مظلومیتش را در خاطره ها زنده نگه دارند.

پیام حاکی است: ارادتمندان و دلباختگان صدیقۀ شهیده هر جا که باشند،‌ مراسم ایام فاطمیه را باشکوه و عظمت برگزار می کنند و بی شک در بحرانی ترین اوضاع ـ ‌چه کرونایی و چه غیر کرونایی ـ‌ از این سنت حسنه و راه و رسم الهی هرگز عدول نخواهند کرد، از این رو انتظار می رود اگرچه به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزاری مجالس فاطمیه همانند سال های گذشته ممکن نبوده، اما تجلیل این ایام نباید مورد کمترین غفلت قرار گیرد و لازم است که از همه راه های ممکن برای تعظیم شعائر فاطمی استفاده کرد؛ به ویژه با اقامه روضه های خانگی و استفاده از فضای مجازی؛ و به این نکته نیز توجه شود که ایام فاطمیه اول در شکوه و عظمت خود نباید کمتر از ایام فاطمیه دوم باشد که بحمدالله هر ساله پر رونق و باشکوه برگزار می شود.

پیام افزوده است: از خطبای متعهد و بزرگوار این مجالس هم انتظار می رود با سخنرانی های پربار و مؤثر پیروان اهل بیت به ویژه جوانان عزیز را با مبانی اعتقادی و مسائل تربیتی بیش از پیش آشنا کنند و ابعاد گوناگون سیره پرافتخار بانوی مکرم اسلام خاصه ایثار و فداکاری آن شخصیت بی بدیل در راه ولایت و اسلام اصیل را به مخاطبان خود گوشزد کنند.

در ادامه این پیام آمده است: لازم به یادآوری است که بسیاری از مردم از اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی در رنج و محنت به سر می برند، از این رو بر کسانی که تمکن مالی دارند،‌ ضروری است که با تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت به فریاد برادران و خواهران نیازمند ایمانی خود برسند و گوشه ای از دردهای بی شمار آنان را درمان کنند که بی شک مورد توجه عنایات ام الائمه صدیقه شهیده فاطمۀ اطهر(س) قرار خواهد گرفت.

این مرجع تقلید در پیام خود تاکید کرده است: چنان که بر مسئولان است تا این ایام را سرآغاز وحدت و یک پارچگی و دوری از بگومگوهای بی‌حاصل بلکه مضر سیاسی قرار دهند و تا می توانند باری از دوش مردم بزرگوار و عاشق اهل بیت، خاصه خانواده های محروم و آسیب پذیر بردارند و توجه داشته باشند که این ایام، روزهای آزمون بزرگ آنان دربرابر خداوند متعال و مردم عزیز و تاریخ است. امید است که همگان در این آزمون بزرگ سربلند بیرون آیند.

در پیام ابراز امیدواری شده که خداوند به برکت صدیقۀ کبری، مسلمانان را از هر گزندی مصون دارد، مشکلات و کاستی ها را به فضل و کرمش برطرف کند، مصائب موجود خاصه بلای عالم گیر کرونا را برطرف نماید و امنیت و آسایش را شامل این مرز و بوم گرداند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها