رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531704

تولید ۱۴میلیون دز واکسن کرونا تا پایان اردیبهشت

ساعت24- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (رە) با تاکید بر این مسئلە کە تجهیزات مقابلە با کرونا تهیە شدە است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شدە تا پایان اردیبهشت ماە سال آیندە بە تولید ۱۲ الی ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور خواهیم رسید.

محمد مخبر امروز (۷بهمن) در دیدار با نمایندە ولی فقیە در کردستان اظهار کرد: امروزە اشتغال مهم‌ترین اولویت ما در سطح کشور است کە می‌بایست کاملا بر محور تولید و در چارچوب اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی مردم را اصلی‌ترین پشتوانە اجرای طرح‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام دانست و افزود: طی ۲ سال گذشتە قریب ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای ایجاد ٦٥۰هزار شغل در کشور هزینە شدە است.

مخبر ادامە داد: اقدامات بسیاری در بیش از ۱۰ هزار روستا، ۲ هزار مدرسە، یک هزار و ششصد مسجد، ۱۲ بیمارستان نیمەکارە و بخش‌های آبرسانی و برق رسانی صورت گرفتە است.

وی با اشارە بە اینکە تا بە امروز ٦٥۰ هزار شغل در کشور ایجاد شدە است، تصریح کرد: در حال حاضر روزانە یک هزار و ۲۰۰شغل در کشور توسط این نهاد و با همکاری مردم ایجاد می‌شود.

مخبر در خصوص توان کشور در تولید ماسک افزود: توان تولید ماسک در کشور بە حدی است کە در حال حاضر ٦کشور خارجی از ایران درخواست خرید ماسک کردەاند.

وی تاکید کرد: هر داروی اثر بخشی در ظرف ۲ هفتە در ستاد اجرایی فرمان امام بە تولید میرسد کە از جملە این داروها، داروی ایورمکتین است کە در سال ۲ میلیون عدد از آن ساختە میشود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام رە عنوان کرد: تهیە واکسن کرونا ٦ مسیر را طی کردە است کە همە این مسیرها بە نقاط خوبی رسیدە و در حال حاضر یکی از این مسیرها بە تولید واکسن انسانی کرونا منجر شدە است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نظر برای مقابله با کرونا در اسرع وقت با وجود همه تحریم‌ها تهیه شد و در حال حاضر امکان صادرات برخی اقلام به خارج را هم داریم و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا در به کشور می رسیم.

مخبر در پایان با اشارە بە طرح ساماندهی ۹ هزار کولبر در سە استان کرمانشاە، کردستان و آذربایجان غربی یادآور شد: تا پایان شهریورماه سال آینده پنج ‌هزار طرح دیگر با ایجاد شغل برای ۱۵ هزار کولبر انجام می‌شود و بخشی از بخش زیادی ازبرند در قالب آن ساماندهی خواهد شد.

در ادامە نمایندە ولی فقیە در کردستان گفت: بە حق کە مردم کردستان نجیب، شریف، زحمتکش، ولایی و دوستدار اهل بیت (ع) هستند که هرخدمتی برای آنان انجام شود، قدردان آن خواهند بود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: تا بە امروز ۲ نشست با کولبران استان داشتەام و امروز حرکت ستاد اجرایی امام برای ساماندهی این قشر، امیدبخش است.

نمایندە ولی فقیە در استان کردستان تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حرکت‌های امیدبخشی برای اشتغال کولبران و محرومیت‌زدایی آغاز کرده است.

وی خدمات مسئولان در داخل و خارج از استان را ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: همە مناطق استان کردستان توجە بیشتری می‌طلبد و ضروری است کە مناطق شرقی استان نیز از طرح‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام سهمی داشتە باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان یادآور شد: ایجاد اشتغال و احداث مسکن برکت در کردستان گامی ارزنده در آستانه دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا(س) است، کە امیدواریم این طرح‌ها منجر به خیر و برکت و آبادانی بیشتر در استان کردستان شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها