رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531940

قلم قرمز روی قالیباف برای رییس جمهور شدن ؟

ساعت 24 - محمد باقر قالیباف از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به همراه محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران جنگ از پیگیرترین فرماندهان نظامی اند که با بیرون آوردن لباس نظامی به دنیای سیاست وارد شده و آرزو دارند رییس جمهور شوند . این دونظامی از نیمه اول 1384 تا کنون در کورس رقابت برای انتخابات بوده اند و به نظر نمی آید در بهار 1400 نیز نخواهند کاندیدا شوند جز اینکه روزگار بر مراد آنها نچرخد.

رییسی و قالیباف
dir="RTL">با توجه به رخدادهای امسال به نظر می رسد قالیباف بیشتر از رضایی و سایر شخصیت های نظامی و غیر نظامی اشتیاق دارد کاندیدای واحد جریان اصولگرایی برای انتخابا بهار 1400 باشد اما در دنیای واقعیت این آرزو لباس عمل نمی پوشد. قالیباف در این ماههای تازه سپری شده که از وقتی لباس ریاست مجلس بر تن کرده است نشانه های امیدوار کننده از یک سیاست ورز تراز نخست نشان نداده و نتوانسته است آن گونه که حتی اصولگرایان انتظار دارند درخشان ظاهر شود. شتاب او برای استفاده از امکانات ریاست مجلس برای سفرهای استانی هرچند ازسوی وی و هوادارانش با این توجیه که باید در میان مردم بود مواجه شده است اما بیشتر شهروندان رفتاراو را در این چارچوب نمی بینند وباوردارند او از این سفرا می تواند بهره برداری تبلیغاتی کند. از سوی دیگر قالیباف با ظاهر شدن بدون ماسک در میان بیماران وکادردرمانی که احتمال کروناگرفتن اورا بیشتر می کرد نه تنها بر محبوبیتش نیفزود بلکه نزد شهروندان فردی به حساب آمد که به قانون احترام نمی گذارد . اما اینها تنها مسایلی نیستند که قالیباف را از گردونه تمایلات اصولگرایان خارج می کند بلکه او با درگیرشدن روزمره با حسن روحانی و افتادن در دامی که روحانی ورزیده در سیاست برای او گستراند بخشی از احترام احتمالی اش را نزد نحبگان و همچنین شهروندان از دست داد. داوری های اقتصادی او در این دوره نشان داد وی بدون مطالعه عمیق از اقتصاد کلان وتنها با خواندن خبرهای روزمره و با جغرافیای کوچک از عبارات کلیشه ای به نبرد اقتصادی با روحانی روی آورد. داوری کارشناسان این است که قالیباف از مشاوران درجه یک در اقتصاد و حتی سیاست برخوردار نیست و در تبیین مسایل اقتصادی نقاط ضعف بنیادین دارد. مجموعه شرایط یاد شده موجب شده است اصولگرایان دست از او بشویند ودنبال چهره وزین تری برای انتخابات بهار 1400روی بیاورند.

انتشارخبر نتایج نظر سنجی که خبرگزاری تسنیم از خبرگزاری های مهم جریان خاصی از اصولگرایان از سوی خودش آنها را معتبر می داند و متمرکز شدن روی رییسی ریاست قوه قضاییه و ندیدن قالیباف در این خبر شاید یکی از پیام های آشکار به قالیباف نیز باشد که در انتخابات دوره بعدی بازهم باید به کاندیداتوری رییسی تن دهد.در این خبر آمده است :" طبق نظرسنجی‌ یک موسسه افکارسنجی، آیت‌الله ابراهیم رئیسی از میان 23 گزینه شامل شخصیت‌های سیاسیِ در معرض کاندیداتوری و سه گزینه‌ی "هنوز تصمیم نگرفته‌ام"، "سایر" و "هیچ‌کدام"، صدرنشین است. علت این اقبال به رئیسی را هم می‌توان ناشی از اقدامات اصلاحی او در قوه قضاییه که نشان کارآمدی است دانست و هم توجه او به مسئله عدالت.

به نظر می رسد این یک علامت روشن به قالیباف از سوی یک گروه از اصولگرایان است که باید بازهم شاید به سود رییسی کنار برود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها