رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 534539

شیشه رنگی لاکوبل در معماری مدرن چه جایگاهی دارد؟

رپورتاژ تبلیغی / شیشه رنگی لاکوبل را به شیشه هایی گویند که از یط طرف با رنگ ها با کیفیت پوشانده شده باشند.

dir="RTL" style="text-align:right">شیشه رنگی لاکوبل را به شیشه هایی گویند که از یط طرف با رنگ ها با کیفیت پوشانده شده باشند. استفاده از این نوع شیشه در معماری مدرن بسیار رایج است؛ چرا که شیشه لاکوبل از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل شستشو است. رنگ های متنوع این شیشه ها را می تواند از روی کاتالوگ آن انتخاب کرده و رنگ دلخواهتان را سفارش دهید تا ساخته شود. البته این مورد تنها در متراژهای بالا امکان پذیر است. در هر حال، شیشه رنگی با تنوع بالای رنگ و حس مدرنیته ای که در فضا ایجاد می کند برای معماران مدرنیته بسیار جذاب است. اگر به فکر تغییر دکوراسیون داخلی هستید، یا برای فضاهای عمومی به دنبال متریالی با کیفیت و مقاوم در برابر ضربه می گردید شیشه لاکوبل انتخابی هوشمندانه خواهد بود. در ادامه این مطلب، بیشتر با این نوع شیشه آشنا خواهید شد.

شیشه رنگی لاکوبل در معماری مدرن چه جایگاهی دارد؟

شیشه های پشت رنگی (لاکوبل)

همانطور که ذکر شد، شیشه رنگی لاکوبل با پوششی از رنگ در پشت شیشه های فلوت بی رنگ تولید می شوند. اگر این نوع شیشه در کوره ای با دمای 460 درجه سانتی گراد قرار بگیرد سکوریت شده مقاومتش بیشتر می شود. از این نوع شیشه برای ویترین مغازه ها، دیوار پوش بانک ها و در محیط هایی مثل مهد کودک ها بسیار استفاده می شود. در خانه نیز آشپزخانه و دیوارهای سرویس بهداشتی بهترین مکان برای به کار بردن شیشه رنگی لاکوبل محسوب می شوند.

چرا امروزه معماران مدرنیته علاقه زیادی به استفاده از شیشه لاکوبل دارند؟

معماران و طراحان دکوراسیون داخلی از شیشه رنگی و آینه به منظور نورپردازی و عمق دادن به فضا استفاده می کنند. از مزایای استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون می توان به ایجاد تنوع، القای حس شادابی و سرزندگی اشاره کرد. این های تنها تاثیرات روحی استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی است. از نظر مقاومت و کیفیت مواد باید گفت که شیشه لاکوبل، یکی از مقاوم ترین و باکیفیت ترین موادی است که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از طراحان از آن در فضای بین کابینت و برای سطح کابینت ها بسیار استفاده م یکنند. این ازدیاد در کاربرد شیشه رنگی در آشپزخانه موجب معروف شدن آن به نام شیشه بین کابینتی نیز شده است.

مزیت های شیشه رنگی

جدا از القای حس مدرنیته و نشاط، استفاده از شیشه رنگی مزایای دیگری دارد که به شرح زیر است:

- مقاومت بالای شیشه لاکوبل در برابر رطوبت

- منعکس کننده نور

- ظاهری شیک و مدرن

- قابلیت نصب آسان

- مقاوم در برابر ضربه و حرارت بالا

- دارای تنوع رنگی

- قابل شستشو

استفاده از شیشه لاکوبل در طراحی داخلی مدرن

استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون بسیار مد شده است. همانطور که قبلا نیز ذکر شد، به کار بردن شیشه لاکوبل در معماری مدرنیته جایگاه خاص خود را دارد. با آمدن نام شیشه رنگی بسیاری از ما به یاد شیشه ای ترنسپرنت قدیمی می افتیم. همان شیشه هایی که در ارسی های قدیمی بسیار رواج داشته است؛ اما شیشه لاکوبل همان شیشه های ترنسپرنت نیستند. درست است که استفاده از شیشه رنگی های قدیمی امروزه کمتر رواج دارد اما خوشبختانه شیشه لاکوبل به راحتی خلا وجود آن ها را پر کرده و معماری امروز را با رنگ های شاد و نشاط بخش آشتی داده است.

در معماری جدید، علاوه بر استفاده از شیشه لاکوبل از آینه نیز بسیار استفاده می شود. یک طراح داخلی حرفه ای به خوبی می داند که استفاده از آینه در فضاهای کوچک تا چه اندازه می تواند باعث بزرگ تر دیده شدن فضا شود. علاوه بر این، وجود آینه در خانه منجر به انعکاس بیشتر نور و روشنایی می گردد.

شیشه رنگی لاکوبل در معماری مدرن چه جایگاهی دارد؟

بررسی شیشه رنگی لاکوبل از نظر کیفیت و رنگ بندی

شیشه لاکوبل قابل تقسیم به سه دسته فلوت، کلییر و کریستالی است. شیشه های کریستالی کیفیت بسیار خوبی دارند اما اگر قیمت شیشه لاکوبل برایتان مهم است، بهتر از نوع کلیر و فلوت استفاده کنید. شیشه ای کریستالی هیچگونه ناخالصی نداشته و بسیار شفاف هستند. برای تشخیص کلیر یا فلوت بودن شیشه کافیست به رنگ آن توجه نمایید شیشه هایی که ته رنگ سبز یا کاراملی دارند اغلب فلوت یا کلیراند.

تنوع رنگی شیشه های رنگی لاکوبل باعث محبوبیت آن در بین خریداران گشته است. این محبوبیت به این دلیل است که تنوع رنگی بالا ر این نوع شیشه ها پاسخ تمام سلایق را می دهد. حتی امکان تولید شیشه لاکوبل به رنگ دلخواه مشتری در صورت سفارش متراژ بالا نیز وجود دارد.

جمع بندی

کاربرد شیشه رنگی لاکوبل در معماری مدرن بسیار زیاد است. معماران و طراحان داخلی به خوبی می دانند که استفاده از این نوع شیشه در فضاهای داخلی تا چه اندازه موجب تنوع و انتقال حس شادابی می شود. جدا از این مطلب، کیفیت و مقاومت شیشه لاکوبل ارزش استفاده از آن را صد برابر کرده است. اگر مایل به استفاده از شیشه لاکوبل در نمای ساختمان یا فضای داخلی هستید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت ایران لاکوبل (iranlacobel.ir) بزنید. صنایع شیشه ایران لاکوبل، نامی آشنا در میان تولیدکنندگان شیشه در ایران است. این شرکت، سالیان سال است که با انجام پروژه های مختلفی در سراسر ایران و به خصوص تهران، به رزومه ای بسیار قوی در این زمینه دست یافته است. در این رزومه کاری که در سایت ایران لاکوبل موجود است، شما می توانید تمامی پروژها و نمونه کار های زیبا و منحصر به فرد صنایع شیشه ایران لاکوبل را ملاحظه نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها