رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 535197

با آتش‌بازی سرخ‌ها در سیرجان

پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد

ساعت 24-نیم‌فصل نخست لیگ برتر عصر دیروز با انجام رقابت‌ معوقه تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس رسما پایان یافت و تیم‌ها راهی تعطیلات شدند. در این بازی پرسپولیس موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر صفر میزبانش را شکست دهد. در این بازی گل اول را احمد نوراللهی به ثمر رساند.

پرسپولیس
این ششمین گل نوراللهی در این فصل برای تیمش بود. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم پرسپولیس با آنالیز دقیق حریف و پیدا کردن نقطه ضعف اصلی گل‌گهر که سمت چپ خط دفاعی‌شان بود حملات بیشتری روی دروازه میزبانش پیاده کرد. نتیجه این حملات از سمت چپ خط دفاعی گل‌گهر به ثمر رسیدن 3 گل بعدی پرسپولیس بود.
ابتدا امید عالیشاه با یک فرار سریع در موقعیت تک‌به‌تک دروازه را باز کرد. سپس گل‌های بعدی توسط مهدی شیری روی ریباند شوت سیامک نعمتی و گل به خودی زنده‌روح وارد دروازه بشاگردی گلر سیرجانی‌ها شد.گل پنجم پرسپولیس نیز توسط سیامک نعمتی به ثمر رسید تا پرسپولیس با یک برد پرگل نیم‌فصل نخست لیگ را به پایان برساند. سرخ‌ها با این پیروزی بهترین برد خودشان و بهترین و پرگل‌ترین برد تمام لیگ در نیم فصل نخست را به ثبت رساندند. ضمن اینکه این سنگین‌ترین شکست امیر قلعه‌نویی در دوران مربیگری‌اش به حساب می‌آید. البته قلعه‌نویی در بازی تیمش مقابل پرسپولیس به دلیل ۴ کارته بودن کنار زمین حضور نداشت.
به این ترتیب تیم پرسپولیس موفق شد با کسب ۳۰ امتیاز قهرمان نیم‌فصل رقابت‌ها لقب بگیرد. تیم سپاهان با ۲۸ امتیاز دوم شد و استقلال با کسب ۲۶ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به آمار لیگ در پایان نیم‌فصل نخست.
عنوان بهترین خط حمله لیگ با ۲۵ گل زده به سپاهان رسید. آماری که متوسط کمتر از 2 گل در هر بازی را نشان می‌دهد و اثبات می‌کند چقدر تیم‌های حاضر در لیگ برتر در گلزنی و باز کردن دروازه حریفان مشکل دارند. پرسپولیس نیز که تا هفته چهاردهم تنها ۱۶گل به ثمر رسانده بود با 5 گلی که در بازی آخر وارد دروازه حریفش کرد با ۲۱ گل زده عنوان دومین خط حمله برتر لیگ را به دست آورد. عنوان ضعیف‌ترین خط حمله لیگ نیز به ماشین‌سازی تبریز رسید که بازیکنانش تنها ۱۰ بار موفق به گلزنی شدند. میانگین گل زده در نیم فصل نخست لیگ کمتر از ۲ گل است.
بهترین خط دفاعی لیگ مثل چند سال گذشته از آن پرسپولیس شد. این تیم تنها ۸ بار دروازه‌اش را مقابل رقبا باز شده دید. فولاد با 10 گل خورده دومین خط دفاع برتر لیگ را دراختیار گرفت. ذوب‌آهن با ۲۳ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ است. این تیم نیم‌فصل را در رده چهاردهم به پایان رساند.
در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ نام سجاد شهباززاده از سپاهان به چشم می‌خورد. او با ۱۲ گل زده فعلا آقای گل لیگ است. او تاکنون تقریبا نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رسانده که آماری خیره‌کننده به حساب می‌آید. مخصوصا وقتی بدانیم آقای گل لیگ نوزدهم یعنی شیخ‌ دیاباته با ۱۵گل آقای گل رقابت‌ها شد. سجاد همچنین ۳ پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده که یعنی او روی ۶۰ درصد گل‌های تیمش تاثیر مستقیم داشته است. بعد از سجاد شهباززاده،گادوین منشأ با ۱۰ گل در رده دوم قرار دارد. منشأ به دلیل خوشحالی منشوری در بازی مقابل نساجی از همراهی تیمش تا اطلاع ثانوی محروم شده است. منشأ در دیدار مقابل پرسپولیس هم غایب بود و نتوانست برای افزایش تعداد گل‌هایش تلاش کند. امین قاسمی‌نژاد از شهرخودرو با ۸ در رده سوم قرار دارد. در جدول بهترین پاسورهای لیگ کریم اسلامی از نساجی مازندران با ۴ پاس گل در صدر قرار دارد. بعد از او با انبوهی از بازیکنانی که ۳ پاس گل به ثبت رسانده‌اند مواجهیم.
بیشترین برد در نیم‌فصل اول به تیم‌های سپاهان و پرسپولیس رسید که ۸ برد به دست آورده‌اند. بیشترین باخت مقابل نام تیم نساجی مازندران به چشم می‌خورد که ۱۰ بار دست خالی از زمین بازی خارج شده. کمترین برد به ‌طور مشترک دراختیار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی تبریز است که هر کدام یک‌بار ۳ امتیاز بازی را دشت کرده‌اند. بیشترین تساوی نیز به‌ طور مشترک در دیدار تیم‌های فولاد، سایپا و ذوب‌آهن رقم خورده است. این 3 تیم ۸ تساوی در کارنامه‌شان دیده می‌شود.
۵ تیم در نیم‌فصل نخست در بخش سرمربی دچار تغییرات شدند. اولین مورد متعلق به تراکتور بود که منصوریان اخراج شد و مسعود شجاعی به عنوان بازیکن مربی جایش را پر کرد. تراکتور در پایان نیم‌فصل با ۲۲ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفت و این در حالی است که وضعیت خود شجاعی هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ماشین‌سازی دیگر تیم تبریزی نیز بعد از نتایج ضعیفی که وحید بیاتلو سرمربی جوان این تیم کسب کرد با محمدسعید اخباری لیگ را ادامه داد. نساجی که در ابتدای فصل محمود فکری را از دست داد و کار را با وحید فاضلی آغاز کرد در هفته یازدهم با این مربی قطع همکاری کرد و سکان هدایت تیم را به مجید جلالی سپرد. جلالی از زمان نشستن روی نیمکت نساجی ۴ شکست متوالی را تجربه کرده است. آخرین تغییر نیز در کادر فنی تیم‌های ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان رقم خورد. جایی که مجتبی حسینی سرمربی نسبتا موفق نفتی‌ها که نیم‌فصل را با ایستادن در رده دهم به پایان رساند، قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد و راهی اصفهان شد تا هدایت ذوب‌آهن را برعهده بگیرد. روز گذشته در آخرین خبرها شنیده شد که هدایت نفت مسجدسلیمان به حمید درخشان سپرده شده است.
نیم فصل دوم لیگ برتر از روز 11 اسفند آغاز می‌شود. پیش از این قرار بود روز پنجم هفته شانزدهم لیگ برگزار شود که به دلیل تغییر تقویم فیفا و عوض شدن زمان مسابقات انتخابی جام جهانی، سازمان لیگ تصمیم گرفت فرصت استراحت بیشتری به تیم‌ها بدهد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها