رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535362

تامین اجتماعی و معضل خدمات غیرحضوری

ساعت 24- در روزهایی که اصرار مسوولان دولتی به حداقل رساندن تردد و خانه‌نشینی و به خصوص برای سالمندان است و خدمات غیرحضوری از طریق رجوع به سامانه‌ها و سایت‌ها در دستور کار قرار گرفته و خدمات حضوری به حداقل و در مواردی حتی حذف شده است؛ این رویکرد در عمل اما به قوز بالای قوز مشکلات مردم تبدیل شده است.

در این میان انجام خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با سلامتی و به خصوص تبعات غیرقابل پیش‌بینی کرونا و هزینه‌های درمان و اغلب درگیری سالخوردگان با این بیماری تبعات مضاعفی از حیث جانی و مالی بر این قشر تحمیل می‌کند. به عنوان نمونه مسوولان تامین اجتماعی را به یک مورد از این مشکلات در خصوص بلاتکلیفی زیرمجموعه افراد بیمه شده تحت تکلف ارجاع می‌دهم. اینجانب مدت هشت ماه است که تحت پوشش بیمه کارفرمای جدید در شعبه هجده تامین اجتماعی تهران در یوسف‌آباد قرار گرفته‌ام. طی این مدت علاوه بر سهم قانونی پرداخت بیمه ماهیانه مبلغ چهارصدوپنجاه هزار تومان بابت بیمه تکمیلی از حقوق اینجانب برداشت و به حساب تامین اجتماعی و بابت بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنم. اما طی این مدت هنوز افراد زیرمجموعه در لیست بیمه‌شدگان وارد نشده است. پس از مدت‌ها پیگیری بیمه اصفهان راه‌حل را ارجاع به شعبه هجده تهران و حل حضوری مشکل پیشنهاد کردند. طی دو نوبت مسافرت به تهران و در شرایطی که تهران از نظر مسوولان خط قرمز تعریف می‌شد، پاسخ شعبه هجده ثبت‌نام از طریق سامانه بود. شعبه هجده اظهار داشتند انجام ثبت‌نام به طریقی که سازماندهی شده به صورت حضوری غیرممکن است. طی چند نوبت به سایت که نتیجه‌ای در بر نداشت، در نهایت یکی از دفاتر خدماتی در اصفهان طی چند نوبت رجوع به سامانه اظهار داشتند سامانه فوق اجازه ثبت عضویت نمی‌دهد. دفتر مزبور تلاش کرد از طریق یکی از کارمندان شعبه هجده به نوعی مشکل را حل کند. متاسفانه این راه‌حل هم جواب نداد. در دفتر خدماتی بیمه اصفهان گفته شد تاکنون چندین نفر با همین مشکل مراجعه و قادر به رفع مشکل آنها نبوده. آخرین بار با رجوع به شعبه یک بیمه اصفهان ضمن تشریح مشکل اظهار داشتند کاری از دست آنها بر نمی‌آید. طی هفت، هشت ماه گذشته همسرم مبتلا به کرونا شد. هزینه‌های تست و درمان و دارو تمامی به صورت آزاد پرداخت شده. چندین نوبت آزمایش و آندوسکوپی و ... به همین دلیل معوق مانده است. هیچ کس نه تنها پاسخگو نیست که حتی نمی‌دانند چه کسی باید جوابگوی این مشکل باشد. در چنین وضعیتی چاره‌ای جز انعکاس این مشکل به رسانه‌ها و روزنامه‌ها باقی نمانده. جهت اطلاع مسوولان و انجام هر گونه اقدام در این خصوص و صدالبته رسیدگی اساسی به این معضل مشخصات حقیر در ذیل یادداشت درج و امیدوارم حداقل از این طریق واکنش مسوولانه‌ای شاهد باشم.
ابوالفضل نجیب فرزند احمد متولد 1338 صادره از کاشان کد ملی 1262223415 کد شناسایی بیمه 26526412 در حال حاضر بیمه شده در شعبه هجده تهران بزرگ یوسف‌آباد. تلفن تماس: 0913 793 8392

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها