رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 535364

اوزاکا فاتح اوپن استرالیا شد

نائومی هر روز بهتر از دیروز

ساعت 24-نائومی اوزاکا با برتری مقابل جنیفر بردی قهرمان رقابت‌های اوپن استرالیا شد. در فینال نخستین گرانداسلم فصل تنیس ظهر دیروز(شنبه) در رود لاور آره‌نا ملبورن اوزاکاری ژاپنی به مصاف بردی از ایالات متحده رفت.

اوزاکا به عنوان بخت سوم قهرمانی راهی فینال شده بود و بردی به عنوان بخت بیست‌ودوم. در ست نخست اوزاکا موفق شد کنترل بازی را به دست بگیرد و با یک با بریک کردن گیم سرو حریف به فاصله مورد نظر برای رسیدن به برتری در این ست دست پیدا کند. اوزاکا در نهایت ست نخست را با حساب ۶ بر ۴ به سود خودش پایان داد. در ست دوم اوزاکا خیلی زود فاصله مطمئنی با حریف امریکایی‌اش ایجاد کرد و در حالی که گیم سرو حریف بود ۵ بر ۲ پیش افتاد. این نتیجه باعث شد خیلی‌ها قهرمانی را به نام او بزنند. حتی در صفحه ویکی‌پدیای این تنیسور ژاپنی عنوان قهرمانی تنیس اوپن استرالیا در سال ۲۰۲۱ درج شد. با این حال بردی موفق شد به سختی گیم سرو خودش را ببرد و نتیجه را ۵ بر ۳ کند. با این حال اوزاکا توانست در گیم سرو خودش کار را تمام کند و با برد ۶ بر ۳ در ست دوم و ثبت نتیجه 2 - صفر در مجموع قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا لقب بگیرد.

این چهارمین قهرمانی اوزاکای ۲۳ ساله در رقابت‌های گرانداسلم به حساب می‌آید. پیش از این او دو بار فاتح یواس اوپن و یک بار هم فاتح اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۹ شده بود. تنیسور ژاپنی با این قهرمانی با این قهرمانی ۲۰۰۰ امتیاز به اندوخته‌هایش در رنکینگ جهانی اضافه کرد همچنین جایزه دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار دلاری رقابت‌ها را به دست آورد. اوزاکا بعد از قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا گفت:«خب اول می‌خواهم به جنیفر تبریک بگویم. ما دو ماه پیش در نیمه‌نهایی یو اس اوپن با هم بازی کردیم و من به هر کسی که می‌خواست بشنود، گفتم بازی با جنیفر برای همه مشکل خواهد بود. من درست گفتم.» اوزاکا خطاب به بردی گفت:«برای من بسیار باورنکردنی است. برای من دشوار است که با شما بازی کنم. رشد و پیشرفت شما طی چند ماه گذشته را بسیار عالی می‌دانم. من فکر می‌کنم که ما می‌خواهیم مسابقات بیشتری را با هم داشته باشیم.» قهرمان اوپن استرالیا در ادامه گفت:«حالا می‌خواهم از تیمم تشکر کنم. ما با هم در قرنطینه بودیم. آنها مانند خانواده من هستند. آنها کسانی هستند که در تمرینات من، در مسابقات من و طی صحبت‌های عصبی من قبل از انجام هر بازی کنارم هستند. واقعا از آنها قدردانی می‌کنم. بنابراین از همه شما تشکر می‌کنم. این یکی برای شماست.» او سپس رو به تماشاچیان حاضر در سالن گفت: «من آخرین گرانداسلم خود را با بدون حضور هواداران بازی کردم. بنابراین داشتن انرژی شما معنای زیادی برایم دارد. ممنونم که قلب و آغوش خود را به سمت باز کردید. بازی کردن در یک رقابت گرنداسلم امتیاز ویژه‌ای است و من ابدا آن را یک امر بدیهی نمی‌دانم. بنابراین از این فرصت که در اختیارم قرار دادید ممنونم. از بچه‌های توپ‌جمع کن، از داوطلبان، مدیر مسابقات و همه کسانی که برای برگزاری این مسابقات تلاش کردند متشکرم. امیدوارم سال‌آینده برگردم.» جنیفر بردی نیز بعد از نخستین نایب حضورش در فینال رقابت‌های گرانداسلم گفت:«ابتدا می‌خواهم یک قهرمانی دیگر نائومی در گرنداسلم را تبریک بگویم. او برای همه ما الهام‌بخش است.کاری که او در این بازی انجام می‌دهد، شگفت‌انگیزاست. امیدوارم دختران جوان در خانه نظاره‌گر باشند و از آنچه او انجام می‌دهد، درس بگیرند. همچنین می‌خواهم به تیم او تبریک بگویم. واضح است که شما کار خاصی انجام می‌دهید. نائومی هر روز بهتر می‌شود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها