رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535473

جوکوویچ پادشاه اپن استرالیا

ساعت24-تنیسور صربستانی با فتح دوباره اپن استرالیا به حمکرانی اش در این رقابت ها ادامه داد و چند رکورد جدید به نام خود ثبت کرد.

به نقل از پونتو د بریک، نواک جوکوویچ یکشنبه در فینال تنیس اپن استرالیا ۳ بر صفر دنیل مدودف را شکست داد و برای نهمین بار فاتح این رقابت ها شد. تنیسور صربستانی دوباره نشان داد گرند اسلم ملبورن متعلق به اوست. تنها رافائل نادال بیش از او قهرمان یکی از چهار گرند اسلم شده است. تنیسور اسپانیایی تاکنون ۱۳ بار جام قهرمانی را در رولان گاروس بالای سر برده است. در ویمبلدون هم راجر فدرر با ۹ عنوان پر افتخارترین است.

جوکوویچ امروز برای هجدهمین بار قهرمانی در گرند اسلم را تجربه کرد و در این زمینه خود را به راجر فدرر و رافائل نادال (۲۰ قهرمانی) نزدیک کرد. مرد شماره یک جهان اما در زمین های سفت برتر از دو رقیب دیگرش است. او تاکنون ۱۲ بار در اپن استرالیا و اپن آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برده است. فدرر با یازده عنوان در جایگاه دوم قرار دارد و نادال با پنج قهرمانی در رتبه پنجم دیده می شود.

نوله با فتح اپن استرالیا همچنین به رکورد نادال رسید. تنیسور صربستانی پس از ۳۰ سالگی شش قهرمانی در گرند اسلم را به دست آورد. افتخاری که پیش از این تنیسور اسپانیایی کسب کرده بود. راجر فدرر در کنار رود لاور و کن رزوال با چهار قهرمانی در رتبه بعدی قرار دارد. جیمی کانرز، آندره آغاسی و استن واورینکا هم دو قهرمانی را پس از ۳۰ سالگی تجربه کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها