رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535516

رسول و زنوزی کینه‌ها را فراموش کردند

خطیبی سومین سرمربی تراکتور در ۱۵ هفته

ساعت 24-شنبه شب و با اعلام رسمی باشگاه تراکتورسازی رسول خطیبی به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد. رسول خطیبی تا پایان نیم‌فصل، هدایت آلومینیوم اراک را بر عهده داشت و با این تیم نتایجی عالی کسب کرد و در پایان هفته پانزدهم در رتبه ششم قرار گرفت.

با این حال طبق اعلام دو باشگاه تراکتور و آلومینیوم، این سرمربی به صورت دوستانه از تیم سابقش جدا شد و به تبریز رفت تا تبدیل به سومین سرمربی فصل جاری تراکتور در تنها ۱۵ هفته‌ای که از شروع مسابقات گذشته، شود. تراکتور فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کرد و بعد از هفته پنجم مسعود شجاعی روی نیمکت این تیم به عنوان مربی بازیکن نشست و حالا نیمکت تیم تبریزی به رسول خطیبی رسیده است.
سرمربی‌گری رسول خطیبی یک اتفاق عجیب است، نه به این خاطر که رسول یک‌تنه آلومینیوم را از دسته یک به لیگ برتر رساند و در نیم فصل رتبه ششم را برای تیم تازه لیگ برتری شده به دست آورد و انتظار نمی‌رفت او اراکی‌ها را در میانه راه تنها بگذارد، بلکه به دلیل پیشینه‌ای که بین او و محمدرضا زنوزی مالک تراکتور وجود داشت کسی گمان نمی‌کرد او سرمربی بعدی تی‌تی‌ها شود.
رسول خطیبی که خودش آذری است همیشه از علاقه‌اش به تراکتور و ماشین‌سازی حرف زده. او در سال ۹۳ زمانی که زنوزی هنوز مالکیت تراکتور را برعهده نگرفته بود مدتی سرمربی تراکتور شد اما به دلیل کسب نتایج ضعیف و اختلاف با مدیران باشگاه از کار برکنار شد. وقتی زنوزی به عنوان یکی از مشتریان تراکتور مطرح شد، خطیبی یکی از کسانی بود که از زنوزی حمایت کرد.
رسول خطیبی بعد از ناکامی در تراکتور در برهه‌های متعدد هدایت تیم‌های تبریزی از جمله گسترش فولاد و ماشین‌سازی (در سه نوبت) را برعهده داشته است. آخرین باری که او در تبریز مربی‌گری کرد برمی‌گردد به فصل قبل که هدایت ماشین‌سازی را برای سومین بار به دست گرفت. او با تیم تبریزی نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد و حتی استقلال استراماچونی را نیز شکست داد. خطیبی در ادامه موفق شد تراکتور را در اوج شایعات مبنی بر تبانی دو تیم تبریزی از پیش رو بردارد. از همان‌جا تقابل او با زنوزی که مالکیت همزمان دو تیم را برعهده داشت آغاز شد. رسول خطیبی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «امروز شرافت آذربایجان را نشان دادیم. خیلی‌ها می‌گفتند مالک دو تیم یکی است و تراکتور را از بحران خارج می‌کنند. من بچه آذربایجان هستم. غیرت و شرف دارم و سر سفره پدر و مادرم نشستم. همه من را می‌شناسند و غیر از خدا و ائمه از کسی نمی‌ترسم و به هیچکس باج ندادم. بازیکنان ماشین‌سازی امروز غیرت و شرافت‌شان را نشان دادند و من از تک‌تک آنها ممنون هستم. این بازیکنان باید تشویق و حمایت شوند. درصدی که این تیم گرفته کمتر از تمام تیم‌های لیگ برتر است.» او در ادامه افزود: «از سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا که اولین نفر بود که زنگ زد و تبریک گفت تشکر می‌کنم. ایشان گفت با اینکه طرفدار هر دو تیم هستم اما شما با این کار شرافت آذربایجان را نشان دادید. این برایم خیلی ارزش داشت و امیدوارم روزهای خوب فوتبال آذربایجان دوباره بیاید.» در آن کنفرانس مشخص بود رسول خطیبی شخص سومی را مخاطب قرار داده است و رو به او حرف می‌زند. خطیبی در انتهای اظهاراتش بعد از آن بازی گفت: «دوستان خودشان دوست ندارند ما نتیجه بگیریم. آدم‌های خودمان متاسفانه نمی‌خواهند ما موفق شویم. خیلی حرف‌ها هست اما به احترام مردم آذربایجان نمی‌گویم.» برخی گمانه‌زنی کردند مخاطب اظهارات رسول، زنوزی بوده.
همان زمان گفته شد اختلافات خطیبی و مالک باشگاه ماشین‌سازی به اوج خودش رسیده است. در همین راستا یک فایل صوتی منتسب به زنوزی منتشر شد که در آن حسابی به خطیبی تاخته بود. زنوزی گفته بود: «به رسول (خطیبی) پیام دادم و گفتم من تو را سرمربی ماشین‌سازی کردم تا برای تراکتور حاشیه درست نکنی، هفته قبل حاشیه درست کردی، هفته قبل‌تر هم حاشیه درست کردی، این را بدان تا زمانی که من هستم، تراکتور را نخواهی دید. رسول فکر می‌کند حالا که به ماشین‌سازی رسیده، می‌تواند به تراکتور هم برسد.» آن زمان هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل ماشین سازی بود و گفته می‌شد زنوزی به نصیرزاده گفته با خطیبی برخورد کند. این فایل در ماه آذر منتشر شد و در دی‌ ماه رسول خطیبی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش عطای کار کردن در آذربایجان را به لقایش بخشید. او در صفحه اینستاگرامش نوشت: «دوست داشتم کارای بزرگ انجام بدیم حیف نگذاشتند. بهترین‌ها خداحافظ.» خطیبی سپس راهی اراک شد و هدایت آلومینیوم را برعهده گرفت و این تیم میانه جدولی را به لیگ برتر رساند.
جدا از اختلافات زنوزی و خطیبی تغییر سرمربی تراکتور یک حاشیه دیگر هم به همراه دارد. آن هم وضعیت مسعود شجاعی کاپیتان مربی تیم است که با آمدن سرمربی جدید دیگر فقط بازیکن تراکتور خواهد بود. زنوزی هنگامی که منصوریان را برکنار کرد و شجاعی را به جای او روی نیمکت نشاند انواع و اقسام تمجیدها را از مسعود کرد و او را در حد بهترین مربیان دنیا بالا برد. زنوزی تاکید داشت می‌خواهد با شجاعی طولانی‌مدت ادامه دهد و پای برد و باخت‌های مربی جوانش خواهد ایستاد. ماندگاری زنوزی پای شجاعی اما تنها ده هفته طول کشید و در نهایت با معرفی سرمربی جدید مشخص شد نیمکت تراکتور به هیچ‌کس وفا نمی‌کند.
با این پیشینه و اتفاقات اخیر نشستن رسول خطیبی روی نیمکت تراکتور بسیار عجیب است. هرچه هست به نظر می‌رسد دو طرف کینه‌های قدیمی را فراموش کرده‌اند و قرار است باهم همکاری کنند. تراکتور در حال حاضر در رتبه هفتم جدول قرار دارد و نتوانسته انتظارات را برآورده کند. رسول خطیبی ضمن تلاش برای خارج کردن تیم از شرایط فعلی باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم آماده شود. ضمنا او باید با بزرگان تیم و کاپیتان‌های سابق و فعلی تیم ملی هم ارتباط موثری برقرار کند. این کار شاید برای خطیبی که همیشه عادت داشته با جوان‌ترها کار کند کمی سخت باشد. یکی از برگ‌های برنده خطیبی در هدایت تراکتور می‌تواند محبوبیت فوق‌العاده او در تبریز باشد. هیچ‌کس تشویق یک صدای او توسط پرشورها آن هم در مسابقه‌ای که شاگردان خطیبی در ماشین‌سازی موفق به پیروزی مقابل تراکتور شدند را فراموش نمی‌کند.
در سمت مقابل وضعیت آلومینیوم نامعلوم شده است. در بیانیه باشگاه تراکتورسازی آمده است که حسن همکاری استاندار استان مرکزی و مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در فسخ قرارداد خطیبی و پیوستنش به تراکتور نقش اساسی ایفا کرده است. حال باید دید مدیران استان و باشگاه روی چه حسابی اجازه جدا شدن سرمربی موفق تیم‌شان را داده‌اند و برنامه‌شان برای آینده چیست. بدون شک جدا کردن سرمربی از تیم تازه لیگ برتری شده می‌تواند عواقب بدی برای استانی داشته باشد که بعد از چهل سال در لیگ برتر صاحب نماینده شده‌ است. همچنین باید منتظر واکنش هواداران این تیم نیز بود. هوادارانی که در این چند ماه با عملکرد خوب تیم‌شان روزهای جذابی را پشت سر گذاشتند و حالا باید با استرس به ادامه لیگ نگاه کنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها