رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537493

آلکنو هدف‌های بزرگی با تیم ملی در سر دارد

با والیبال ایران؛ حمله به موفقیت

ساعت 24-تیم ملی والیبال ایران به صورت جدی و رسمی از اردیبهشت 1400 کار خود را برای حضور در المپیک آغاز می کند.

تیم ملی والیبال ایران که بعد از نیم قرن حضور در المپیک را در 2016 تجربه کرد، برای دومین دوره پیاپی مجوز شرکت در توکیو را هم کسب کرد و حالا به حضور صرف اکتفا نمی کند و فدراسیون از تیم یک عملکرد خوب و نیم نگاهی به نیمه نهایی انتظار دارد.

بعد از انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی و با توجه به حضور او در تیم روبین کازان مشکلاتی در برنامه ریزی جهت آغاز اردوهای تیم ملی به وجود آمد. سرانجام قرار شد دهه سوم فروردین آلکنو به ایران بیاید و رسما هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

اردوی تیم ملی با دستیاران ایرانی

لیگ برتر والیبال حداکثر تا 27 اسفند سال جاری به اتمام می رسد و بعد از تعیین قهرمان تمام والیبالیست ها تا 7 فروردین 1400 استراحت می کنند. بعد از آن نیز اردوی انتخابی تیم ملی با حضور دستیاران ایرانی آلکنو برگزار می شود.

در نهایت بعد از پایان رقابت های والیبال روسیه ، آلکنو به همراه دستیار خود توماس توتولو به ایران می آید. پیش از این 22 فروردین زمان حضور مربی تیم ملی در ایران اعلام شده بود اما با توجه به شرایط فعلی نمی توان این تاریخ را قطعی دانست.

بعد از برگزاری اردوها و حضور آلکنو نفرات نهایی تیم ملی مشخص می شوند و تیم به شکل کامل راهی روسیه می شود.

اردوی روسیه در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

لیگ ملت های والیبال اولین حضور تیم ملی با آلکنو

برخلاف سال های گذشته و روال معمول لیگ ملت ها به صورت متمرکز برگزار می شود و خبری از هفته های متفاوت با میزبان های مختلف نیست. درصورت برگزاری قطعی این رقابت ها تیم ملی بعد از اردوی روسیه راهی کشور میزبان می شود تا در لیگ ملت ها به مصاف حریفان خود برود.

فدراسیون والیبال به دنبال برگزاری اردو و بازی تدارکاتی برای تیم ملی است اما با توجه به اپیدمی کرونا هنوز هیچ یکی از برنامه ها قطعی نیست و امکان دارد که همه چیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

انتخاب بازیکنان بدون سورپرایز

با توجه به اینکه زمان کافی برای حضور بازیکنان جوان و جدید در تیم ملی وجود ندارد، تیم ملی با کمترین تغییر ممکن راهی المپیک خواهد شد. با این حال برخی معتقد هستند وقتی آلکنو بازی ها را نمی بیند چطور می تواند بازیکنان مدنظرش را انتخاب کند و این می تواند به ضرر تیم ملی باشد.

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرآنلاین درباره این انتقادها از سرمربی تیم ملی ایران گفت: از زمانی که آلکنو قراردادش را امضا کرد تمام بازی های مهم را رصد می کند و روی بازیکنان با تجربه هم حساب زیادی باز کرده تا بتواند با استفاده از آن ها شرایط بهتری را در تیم ایجاد کند. اصلا فرصت منطقی برای پوست اندازی نداریم و باید از پتانسیل موجود استفاده کنیم.

تقوی ادامه داد: شاید برخی معتقد هستند که اگر آلکنو به ایران می آمد تمام بازی ها را می دید اما این گونه نیست و قطعا شرایط به همین شکل بود.

تقوی هم چنین با تایید این موضوع که در حال حاضر فرصت جوانگرایی نیست، اظهار کرد: تیم ملی در مقطع کنونی باید با همان نفرات قبلی در مسابقات شرکت کند چرا که هیچ زمانی برای حضور نفرات جدید و امتحان کردن آن ها نیست.

دبیر فدراسیون والیبال درپاسخ به این سوال که آیا آلکنو لیگ برتر والیبال را زیرنظر دارد یاخیر، گفت: مطمئن باشید که آلکنو تمام بازیکنان را رصد می کند و آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. بازیکنانی هم که در داخل ایران بازی نمی کنند و لژیونر هستند هم از طریق فضای مجازی زیر نظر ولادیمیر هستند. نه تنها آلکنو بلکه دستیاران او هم تمام بازیکنانی که مدنظر هستند را از جهات مختلف ارزیابی می کنند. این را هم بگویم او انگیزه های زیادی از کار با ایران دارد. آلکنو می داند که ما در المپیک به موفقیت نرسیده ایم و این تبدیل به انگیزه ای بزرگ شده. می خواهد همراه با تیم ملی کار بزرگی کند.

نیمه نهایی دور یا نزدیک؟

تیم ملی والیبال ایران به نسبت سال های گذشته و با توجه به بالا رفتن سن ستاره ها از روزهای اوج خود فاصله گرفته است و به همین دلیل برخی از کارشناسان حضور در نیمه نهایی المپیک را کار نشدنی برای والیبال ایران می دانند. اما به نظر می رسد فدراسیون هنوز ناامید نیست و هم چنان به کسب یک نتیجه تاریخی امیدوار است. در همین راستا تقوی درباره چشم انداز فدراسیون برای نتیجه تیم ملی در المپیک گفت: آلکنو مربی حرفه ای است و انگیزه مدال المپیک دارد. ما این شانس را داریم که با توجه به انگیزه فدراسیون، بازیکنان و هم چنین آلکنو در المپیک به موفقیت برسیم. من نمی گویم تیم ملی چه رده ای را به دست می آورد اما من مطئن هستم انگیزه لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه را داریم.

دبیر فدراسیون والیبال در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به بازنشستگی آلکنو بعد از المپیک، همکاری ایران با این مربی در پایان این بازی ها قطعی خواهد بود یا خیر، گفت: تا امروز باید بگویم که هیچ برنامه ای برای تمدید قراداد وجود ندارد و قرارداد دو طرف تا پایان المپیک است. بعد از المپیک هم سیاست ما این است که از بهترین مربی استفاده کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها