رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537687

دروغ برنده‌شدن خودرو؛ شگرد مرد شیاد

ساعت 24- کلاهبردار تلفنی به بهانه برنده‌شدن شهروندان در مسابقات رادیویی، اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یکبارمصرف آنها را دریافت و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اخیرا شخص ناشناسی با او تماس تلفنی گرفته و با این ادعا که در مسابقه برنده خودرو شده، از وی کلاهبرداری کرده است.
در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد کلاهبردار با استفاده از ترفندهای فریبنده، مال‌باخته را متقاعد به ارائه اطلاعات کارت بانکی برای واریز هزینه نقل‌وانتقال خودرو کرده و سپس به محض دریافت رمز پویا، مبالغی را از حساب بانکی برداشت کرده است.
در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر و به‌همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان زنجان منتقل شد.
متهم در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی شد، ولی پس از مواجه‌شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار کرد ازطریق تماس تلفنی با افراد با بهانه برنده‌شدن خودرو با چرب‌زبانی پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبارمصرف آنها، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی طعمه‌هایش می‌کرد.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای استان زنجان، با بیان اینکه برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه‌کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست، به شهروندان توصیه کرد: کاربران فریب این‌گونه کلاهبرداران تلفنی را نخورند و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس و غریبه خودداری کنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها