رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537918

حالا امضای دورسی است که 2.5 میلیون دلار می ارزد

ساعت 24- جک دورسی، نخستین توییتی که در این رسانه اجتماعی پست شد را می‌فروشد و پیشنهادهای خرید از سراسر دنیا برای آن سرازیر شده است.

image-20210309125513-1.jpeg
!--[if gte mso 9]>

هیچ کس حتی سازندگان دنیای نو که بر پایه شبکه های اجتماعی بنا می شد باورشان نمی شد روزی برسد که جریان ثروت سازی و درآمدزایی و نیز دلبستگی ونیازهای آدمی به این دنیای پر از شگفتی ها تا به این مرزها برسد.در دنیای امروز جا برای مدیران غولهای نفت وگاز و حتی اتومبیل سازهای بزرگ مثل شل و بنز تنگ شده است و بیل گیتس و زاکربرک و جک دورسی هستند که نام آور و در کانون توجه قرار دارند. اگرروزی نخستین بنز یا نخستین شورلت بود که به حراج گذاشته می شد حالا این جک دورسی، مدیر توییتر است که نخستین توییتی که در این رسانه اجتماعی پست شد را می‌فروشد و پیشنهادهای خرید از سراسر دنیا برای آن سرازیر می شود.این توییت معروف ماه مارس ۲۰۰۶ آقای دورسی که نوشت: «دارم توییترم را تنظیم می‌کنم»، به مانند یک امضای یگانه دیجیتال در وب‌سایتی برای فروش توییت‌ها، به عنوان رمزهای غیرقابل معاوضه (NFT)، عرضه شده است.توجه همگان رابه یک نسخه توکن دار شده اولین توئیت خود در مورد پلتفورم انعطاف پذیر NFT به نام valuable جلب کرد. هر چند که توئیت سال 2006 وی در دسامبر سال 2020 توکن دار شده است، اما پیام توئیتری جمعه شب وی، آتش مبادلات رمز ارزها را مجدداً مشتعل کرده و بازتاب آن در خرده کالاهای رمزنگاری شده منعکس شده است.

در این رابطه از اوایل بعد از ظهر شنبه، پیشنهادی بالغ بر ۲.۵ میلیون دلار توسط سینا استوی، مدیر عامل ‌Bridge Oracle که در مالزی مستقر است ارایه شد. استوی مدتهاست در رقابت تاریخی توییتی با جاستین سان، بنیانگزار tron و مالک بیت تورنت است.

Valuable یک پلتفرم بر پایه ی اتریوم است که توسط شبکه ی اجتماعی cent ایجاد شده و به کاربران توییتر اجازه می دهد تا توییت های خود را برای فروش به دیگران ارایه کنند. توییت های توکن دار شده تنها زمانی قابل فروش خواهند بود که نویسنده توییت پیشنهاد ارایه شده را قبول کند. به عنوان مثال، اولین پیشنهاد برای توییت مورد نظر ۱ دلار از طرف the galoisCxn در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ ارایه شد.این توییتی است که اکنون استوی فکر می کند که ارزشی معادل ۲.۵ میلیون دلار دارد.دورسی یکی از طرفداران مشهور بیت کوین است که تاکنون بارها در این زمینه تلاش هایی داشته است. Cash app یکی از کمپانی دیگر او به نام square، محل اصلی سرمایه گذاران خرده فروشی برای خرید رمز ارزهاست.

دورسی همچنین در Lightning Labs، لایه ی دوم در شبکه ی بیت کوین، که به عنوان یک راه حل ارزش گذاری سرمایه ها عمل می کند، سرمایه گذاری کرده است.

اما این برای اولین بار است که دورسی به اتریوم علاقه نشان می دهد. بسیاری از کارشناسان صنعت فناوری بر این عقیده اند که شکوفایی اخیر NFT احتمالا توضیحی برای اعلامیه ی روز پنجشنبه شرکت Square است که در آن اعلام کرده که سایت پخش موسیقی tidal را خریداری خواهد کرد. گفتنی است پیش از این اعلامیه، دورسی اعلام کرد که با رپر معروف Jay-z برای گسترش استفاده از بیت کوین در آفریقا همکاری خواهد کرد.)

بنابراین به نظر می رسد جنگ بر سر اولین توییت در مورد یک پلتفرم بر پایه ی اتریوم آتش رقابت ها را در این عرصه شعله ور خواهد کرد.دنیایی که شبکه های اجتماعی بر پا کرده اند دنیایی هیجان انگیز است که هیچ کس نمی داند آخر آن به چه رازهایی می رسد.

منبع:

https://finance.yahoo.com/news/twitter-ceo-jack-dorsey-taking-005308964.html

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها