رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 541762

شرط مدرک تحصیلی و سن کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تغییر کرد؟

ساعت24-سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با طرح جدید مجلس، گفت: مذاکرات مجلس با وزارت کشور نشان می‌دهد حداقل مدرک تحصیلی، داشتن سوابق کشوری و سن در ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری رعایت خواهد شد.

محمدحسین فرهنگی، روز شنبه در نشست خبری، با بیان اینکه جلسات مجلس شورای اسلامی تا روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته بعد به دلیل رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در مقابل شیوع موج چهارم کرونا برگزار می‌شود، گفت: در فضاهای بزرگتر امکان تشکیل جلسه وجود دارد و نمایندگان در سه سالن تقسیم می‌شوند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر ساعات مجلس شورای اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: در این ایام محدویت‌های جلسات نیز وجود خواهد داشت و جلسات علنی نیز در سه سالن برگزار می‌شود تا تراکم افراد شکل نگیرد و پیش از این نیز این رویه انجام شده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

* امیدوارم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ با طرح جدید مجلس برگزار شود، این سبب می‌شود ما شاهد صحنه‌های ناخوشایند دوره‌های گذشته برای ثبت نام داوطلبان نباشیم. البته نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان شرط اساسی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مطابق طرح انتخاباتی مجلس است که البته نظر مجمع در این خصوص تامین شده است.

* مذاکرات مجلس با وزارت کشور نشان می‌دهد که حداقل محورهای مدرک تحصیلی، داشتن سوابق کشوری و سن در ثبت نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری رعایت خواهد شد. طبیعی است که در صورت ابلاغ قانون، باید آن را اجرا کرد و طبق تایید شورای نگهبان این کار امکان پذیر است تا شاهد برخی ناهنجاری‌ها در زمان ثبت نام نباشیم.

* انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها