رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542525

رکود بازار خودرو، ترمز گرانی را کشید

ساعت24- بازار خودرو حال در اواخر هفته سوم فروردین ۱۴۰۰ با به حداقل رسیدن معاملات وارد رکود شده است و نوسانات قیمتی نیز در این بازار به حداقل رسیده است.

بازار خودرو پس از پشت سرگذاشتن پرنوسان ترین روزها در اواسط فروردین ماه در حالی به استقبال اردیبهشت می رود که رکود شدیدی در بازار حاکم شده است و خرید و فروش در این بازار به کف رسیده است؛ پس از اعلام افزایش قیمت خودرو در سه ماه آینده از زبان رضا شیوا رئیس شورای رقابت جو بازار خودرو بسیار متشنج شد و نوسانات قیمت خودرو روزانه به چند میلیون تومان رسید اما حال با گذشت دو هفته از صحبت های رضا شیوا عدم چشم انداز روشن اقتصادی در بین خریداران و فروشندگان حجم معاملات این بازاررا به شدت کاهش داده است و می توان گفت به نوعی بازار خودرو را در وضعیت رکود قرار داده است.

با به حداقل رسیدن خرید و فروش خودرو، مسیر بازار از روز گذشته تغییر کرده است و افزایش قیمت ها در این بازار متوقف شده است؛ انواع خودروهای پراید طی دو روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کردند و در حال حاضر خودروهای پراید ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ به ترتیب ۱۳۰، ۱۱۲، ۱۱۶ و ۱۱۳ میلیون تومان قیمت دارند.

رکود بازار خودرو هنوز منجر به ریزش قیمت ها در این بازار نشده است و در حال حاضر اکثر خودروهای موجود در بازار در فاز انتظار هستند و قیمت آنها طی دو روز گذشته ثابت بوده است؛ در حال حاضر خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۸۴۰ و ۹۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در این مدت بر روی ۱۹۷ میلیون تومان ثابت بوده است و تیپ ۵ این خودرو نیز در این مدت بر روی ۲۶۳ میلیون تومان ثابت بوده است.

وضعیت برای سایر خودروهای موجود در بازار نیز به همین منوال است و طی دو روز گذشته نوسانات قیمتی در این بازار به حداقل رسیده است؛ قیمت روز خودزوهای داخلی درجدول زیر آمده است:

رکود بازار خودرو، ترمز گرانی را کشید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها