رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542560

سارقان 2 میلیارد تومانی به دام افتادند

ساعت 24- افرادی که اقدام به سرقت از مغازه‌های استان البرز می‌کردند، بعد از دستگیری به سرقت‌های متعدد به ارزشی بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتراف کردند.

در پی وقوع سرقت‌های متعدد مغازه به شیوه تخریب و بریدن قفل از سوی سارقان در مناطق مختلف استان البرز بررسی موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت و در این راستا اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی سارقان انجام شد. مال‌باختگان همگی توضیح دادند دزدی‌ها در زمان تعطیلی مغازه انجام شده و آنها سرنخی از متهمان در اختیار ندارند. کارآگاهان با انجام تحقیقات محلی و بررسی محل‌های وقوع سرقت اطلاعات اولیه‌ای را از متهمان به ‌دست آوردند و موضوع را به تمامی گشت‌های پلیس و کلانتری‌ها اعلام کردند تا اینکه در نهایت مأموران کلانتری، سه نفر را در حین سرقت از یک سوپرمارکت در منطقه فاز 4 مهرشهر کرج مشاهده و بلافاصله آنها را دستگیر کردند. از متهمان یک دستگاه خودروی پراید کشف و در بررسی‌های مقدماتی معلوم شد این خودرو چند روز قبل در فردیس سرقت شده است. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به پلیس آگاهی منتقل و در تحقیقات اولیه کارآگاهان منکر هرگونه جرمی شدند و ادعا کردند خودرو را نیز از یکی از دوستان خود امانت گرفته‌اند. درحالی‌که متهمان حاضر نبودند زیر بار هیچ جرمی بروند با بررسی سوابق آنها مشخص شد همگی از متهمان سابقه‌دار هستند که بارها به جرم دزدی از مغازه‌ها و اماکن خصوصی دستگیر و زندانی شده‌اند. متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، بنابراین به جرم خود مبنی ‌بر 15 فقره سرقت مغازه در شهرهای کرج، فردیس و هشتگرد اعتراف کردند و تاکنون تعداد 9 نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد.
همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه و سه دستگاه خودروی پراید که در سرقت‌ها از آنها استفاده می‌کردند، کشف شد.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه طبق برآورد کارشناسان ارزش اموال مسروقه حدود 20 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها