رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543010

ماکرون خواستار تحریم بیشتر روسیه شد

ساعت24-رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی بر لزوم تعیین خطوط قرمز برای روسیه و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور تاکید کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» آمریکا گفت، قدرت‌های جهانی باید خطوط قرمز واضحی برای روسیه ترسیم کنند و در صورت عبور از خط قرمز تحریمهایی را علیه مسکو وضع کنند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون افزود: ما باید خط قرمز مشخصی داشته باشیم. این تنها راه معتبر است. تحریم‌ها به خودی خود کافی نیست اما بخشی از این بسته است.

وی در عین حال تاکید کرد که با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه تمایل برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در بحبوحه تنش‌ها میان غرب و روسیه موافق است.

رویترز می‌گوید، اظهارات رئیس جمهور فرانسه کمی با مواضع قبلی پاریس در قبال مسکو متفاوت است و به مواضع آمریکا نزدیک‌تر شده است.

پیش از این ماکرون همواره خواستار کاهش تنش میان کشورهای غربی با روسیه و برقراری تماسهای بیشتر میان دو طرف بود.

طی ماه‌های اخیر روابط واشنگتن و مسکو بر سر مسائلی نظیر بحران اوکراین، مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و... به بدترین حالت خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است.

واشنگتن روز پنج شنبه ۱۰ دیپلمات روسی را از خاک آمریکا اخراج کرد. دولت روسیه نیز بلافاصله در اقدامی متقابل روز جمعه ۱۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها