رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 543394

جویندگان کار در دام شرکت هرمی

ساعت 24- 33 جوان گرفتارشده در شرکت هرمی موسوم به «کیونت» که با رویای استخدام در دستگاه‌های دولتی فریب خورده بودند، از سوی پلیس شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ما اوایل فروردین امسال چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع و با تجمیع پرونده‌ها مشخص شد فرزندان شاکیان، در دام شرکت‌های هرمی افتاده‌اند.
شاکیان در اظهارات مشابه اعلام کردند، فرزندانشان ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در دو شرکت کاریابی به تهران آمدند و مدتی بعد در تماس با خانواده‌هایشان از آنها درخواست 500 میلیون تا یک میلیارد ریال پول برای رهن خانه کردند. این خانواده‌ها به تصور اینکه فرزندانشان واقعا برای رهن خانه نیاز به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آنها واریز کردند؛ اما فرزندان آنها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده‌هایشان قطع کردند.
یکی از شاکیان گفت: از آن روز هرچه با پسرم تماس می‌گیرم بی‌فایده است و او نیز هیچ تماسی نگرفته و من از این می‌ترسم که بلایی سرش آمده باشد. اظهارات شاکیان برای مأموران پلیس آشنا بود و به‌خوبی نشان می‌داد تمام افراد مفقودشده به امید استخدام در دام شرکت هرمی کیونت افتاده‌اند و در خانه‌هایی که در واقع دفاتر این شرکت است، محبوس شده‌اند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفیگاه این شرکت‌ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی اعضای دو شرکت را دستگیر کنند. سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه در این رابطه 33 نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیرشدگان شناسایی شده‌اند، گفت: شرکت «کیونت» در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می‌کند.
سرهنگ تقی‌پور توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه‌ عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و در چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند. پس از دریافت این مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
این مقام پلیسی اضافه کرد: تمام افراد دستگیرشده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی معرفی شدند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها