رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 543408

دو سردخانه جدید در بهشت زهرا برای متوفیان کرونا

کل تخت‌های مراقبت ویژه پایتخت پر شد

ساعت 24-معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به بالا بودن حجم مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها گفت: «حدود ۱۰۰ بیمارستان در تهران درگیر بیماری کووید۱۹ هستند و متاسفانه تمام تخت‌های ‌آی‌سی‌یو در تهران پر شده‌اند.»

نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در پایتخت گفت: «حدود ۸۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند، بیماران غیراورژانسی پذیرش نمی‌شوند و جراحی‌های غیرضروری به‌ طور کامل متوقف شده است. تمام تخت‌های بیمارستانی دراختیار بیماران کرونایی و خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی است. بیمارستان‌ها به‌ شدت درگیرند و حجم مراجعات به‌شدت بالاست. در یکی، دو روز اخیر، مراجعات سرپایی هم به مراکز بهداشتی دو برابر شده و با این افزایش، باید به فاصله یک هفته، منتظر تداوم موج بستری باشیم. بنابراین، پیش‌بینی ما این است که حداقل تا دو هفته دیگر آمار تهران رو به افزایش باشد. البته طبق معاینات پزشکان، دوسوم از بیماران، بدحال نیستند و با دستورالعملی که به بیمارستان‌ها ابلاغ کردیم، بیمارانی که به درمان‌های تزریقی نیاز داشته و حال عمومی خوبی هم دارند، ترخیص می‌شوند و روزانه به بیمارستان مراجعه کرده و داروها را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند. این اقدام کمک زیادی کرده که بتوانیم گردش ۲۰۰۰ تخت را با این دستورالعمل تسریع کنیم.»
توکلی با هشدار درباره شرایط ارایه خدمات درمانی در پایتخت گفت: «کادر درمان در تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی درگیرند و حدود ۱۰۰ بیمارستان در تهران محل پذیرش مبتلایان کروناست، ضمن آنکه بیمارستان‌هایی در پایتخت، کل ظرفیت بستری را با مبتلایان کرونا
پر کرده‌اند. عملا بیمارستانی هم داریم که تا صددرصدش بیمار مبتلا به کووید۱۹ بستری شده است. در عین حال از ۲۰ هزار تخت بیمارستانی استان تهران تقریبا ۱۰ هزار تخت را به کووید۱۹ اختصاص داده‌ایم و متاسفانه تمام تخت‌های مراقبت ویژه در شهر تهران پر شده است و بنابراین، برای هر بستری جدید نیازمند مراقبت‌های ویژه، باید تخت‌های عادی را به ‌طور موقت به تخت‌های ICU تبدیل کنیم.» به دنبال هشدارهای نگران‌کننده این مسوول حوزه سلامت، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران هم از ایجاد ۲ سردخانه دیگر در بهشت زهرای تهران گفت: «به نظر می‌رسد در هفته پیش رو شرایط بدتر می‌شود و اگر این‌گونه پیش برود، ممکن است ظرفیت سردخانه‌ها هم کفایت نکند. البته در حال حاضر متوفی در سردخانه بیمارستان‌ها نمی‌ماند و با تمهیدات پیش‌بینی شده سریعا به بهشت زهرا منتقل می‌شود. البته ممکن است در شرایطی که تعداد متوفیان زیاد شود، نتوانند تدفین را همان روز انجام دهند و به روز بعد منتقل شود. تا پایان این هفته باید منتظر ماند و مشخص می‌شود، آیا آمار بالا می‌رود یا اینکه پیک بیماری به یک ثبات نسبی می‌رسد. در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی، ظرفیت سردخانه‌ها احتمالا دیگر برای متوفیان کافی نیست.»
رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: «تعداد فوتی‌ها رو به گسترش است و تقریبا یک‌سوم فوتی‌هایی که روزانه اعلام می‌شود، متعلق به تهران و حومه است و این هیچ خوب نیست.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها