رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546486

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساعت24-با ثبات نرخ دلار آمریکا و در پی آن کاهش سود اوراق قرضه، قیمت طلا کاهش یافت.

به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت طلا کاهش یافت، در حالی که دلار با ثبات تر قیمت شمش را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد، اگرچه عقب نشینی سود خزانه داری ایالات متحده ضررهای محدودی را برای این فلز امن ایجاد می‌کند. هر اونس طلای اسپات با ۰.۲ درصد کاهش به قیمت ۱۸۲۳.۷۷ دلار کاهش یافت. در این هفته شمش ۰.۴ درصد از دست داد. معاملات آتی طلای ایالات متحده در قیمتی معادل ۱۸۲۳.۲۰ دلار ثابت بود. شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد یک هفته ثابت بود.

روز پنج شنبه سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده از رکورد بالای یک ماهه‌اش پایین آمد. سود کمتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری طلای بدون سود را کاهش می‌دهد. داده‌های روز پنج شنبه نشان داد که هفته گذشته تعداد کمتری از آمریکایی‌ها ادعاهای جدیدی در مورد مزایای بیکاری ارائه داده‌اند، در حالی که قیمت تولیدکننده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. اطلاعات اقتصادی اخیر از ایالات متحده باعث افزایش نگرانی در مورد افزایش تورم و احتمال بیشتر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، زودتر از حد انتظار شده است.

بانک مرکزی ایالات متحده متعهد شده که نرخ بهره را پایین نگه دارد تا زمانی که این اقتصاد به اشتغال کامل برسد و تورم به دو درصد برسد. طلا با کاهش هزینه نگهداری شمش بدون سود، به بهره گیری از محیط با نرخ بهره پایین تمایل دارد.

کریستوفر والر، رئیس بانک فدرال گفت که انتظار دارد تورم تا دو سال آینده بیش از هدف دو درصد فدرال رزرو باشد، اما افزود که فدرال رزرو تا زمانی که برای مدت طولانی تورم را بیش از حد بالا نبیند، نرخ‌ها را افزایش نمی‌دهد. پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۸۸۳.۷۱ دلار در هر اونس دست یافت. نقره با قیمت ۲۷.۰۶ دلار در هر اونس ثابت بود، در حالی که پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۲۱۲.۸۸ دلار رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها