رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550572

طرح بدل جاده ابریشم سدراه نفوذ چین می شود

ساعت 24 - رهبران «گروه ۷» شنبه در دومین روز از نشست خود طرحی را برای مقابله با نفوذ چین از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها در کشورهای در حال توسعه مطرح کردند.

گروه 7
dir="RTL" style="text-align:right">رهبران هفت کشور صنعتی موسوم به «گروه ۷» که در کورن‌وال،‌ در جنوب غربی بریتانیا نشست خود را برگزار می‌کنند، در جستجوی یافتن پاسخی هماهنگ برای مقابله افزایش نفوذ اقتصادی چین از طریق پروژه «راه ابریشم» هستند.شن جین پینگ، رئیس جمهور چین با طرح «راه ابریشم جدید» درصدد است که ده‌ها کشور جهان را از طریق شبکه‌ای از خطوط زمینی و مسیرهای دریایی به هم متصل کند.در همین زمینه، کاخ سفید می‌گوید، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران گروه ۷ امیدوارند٬ این طرح و ابتکار عمل زیرساختی جدید جهانی که هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ تریلیون دلاری خواهد داشت، جایگزینی با کیفیت بالاتر برای طرح «راه ابریشم جدید» چین باشد.قرار است این طرح تا سال ۲۰۳۵ محقق شود. اما هنوز منابع مالی این طرح هنوز مشخص نشده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است، هدف این طرح تنها مقابله یا رویارویی با چین نیست. ما تاکنون طرح جایگزین مثبتی را ارائه نکرده‌ایم که نشان دهنده ارزش‌ها، استانداردها و شیوه تجارت ما باشد.رهبر چین اولین بار در سال ۲۰۱۳ طرح احداث راه ابریشم جدید را مطرح کرد که علاوه بر آسیا و اروپا چندین کشور آفریقایی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه را نیز در برمی گیرد. موسسات مالی خصوصی هزینه این طرح را حدود ۳.۶ تریلیون دلار تخمین زده‌اند.نشست سران گروه ۷ سه روز ادامه دارد. رهبران کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن در این نشست حضور دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها