رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550978

اعتراض شدید چین به بیانیه گروه هفت

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه گفت، پکن اعتراض شدید خود را به انتقادهای مطرح شده علیه خود در بیانیه گروه هفت بعد از اجلاس این گروه در انگلیس ابراز کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان اجلاس گروه هفت در کورنوال انگلیس در 11-13 ژوئن، رهبران این گروه بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن گفتند، با چین در قبال مسائل مهم مشترک همکاری خواهند کرد اما با پکن در قبال برخی مسائل دیگر نظیر نقض حقوق بشر در هنگ کنگ، مساله اویغورها در سین کیانگ و وضعیت در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی مقابله می‌کنند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: ما متوجه شده‌ایم بیانیه گروه هفت که شامل بندهایی علیه چین است، حاوی افترازنی عمدی بوده و یک مداخله در امور داخلی چین در ارتباط با هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و مسائل دریایی است. این نقض فاحش اصول منشور سازمان ملل بوده و مغایر با همکاری سودمند دوجانبه است.

وی افزود که چین به طرح اعتراض شدید خود از این بابت پرداخته است.

گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است. در اجلاس این گروه در کورنوال همچنین رهبران اتحادیه اروپا و چند کشور مهمان نظیر کره جنوبی و آفریقای جنوبی نیز شرکت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها