رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551835

ندا شهسواری در اندیشه پاریس 2021

پینگ‌پنگ‌باز زن ایران و رد یک شایعه عجیب کرونایی!

ساعت 24-پینگ‌پنگ‌باز مطرح تیم ملی زنان ایران به دلیل شایعه‌ای که بعد از ابتلایش به کرونا منتشر شد ناراحت است و تمام ادعاها درباره اینکه او به دروغ اعلام کرده بیمار شده را تکذیب کرد.

div>

ندا شهسواری پینگ پنگ باز مطرح تیم ملی زنان ایران چندین روز است که به خاطر ابتلا به کرونا در زیرزمین خانه شان قرنطینه شده و به همین دلیل نتوانست در اردوی تیم ملی حاضر شود.

اودرباره شایعه عجیبی که بعد از ابتلایش منتشر شد و همچنین بدشانسی اش به خاطر درگیری دوباره با کرونا صحبت کرد.

روزهای قرنطینه را چطور می گذرانی؟ نسبت به روزهای قبل بهتر شدی؟

روزهای اول واقعا حال خوبی نداشتم اما خوشخبتانه دو هفته دوران بیماری تمام شده هرچند که تستم هنوز منفی است. روز شنبه تست دادم اما جواب آن مثبت بود. پزشک اعلام کرد ممکن است ناقل نباشم اما باید قرنطینه را رعایت کنم. هنوز هم کمی تورم در گلو دارم ولی بی حال نیستم و مشکل دیگری ندارم.

این دومین بار است که به کرونا مبتلا می شوی؟

بله. آبان سال گذشته هم کرونا گرفتم که خیلی سخت تر از این بار بود. چند روز پیش وقتی تست دادم اصلا فکر نمی کردم مثبت باشد و حتی چمدان هایم را جمع کردم تا آماده سفر به تهران شوم اما پیامک نتیجه آزمایش آمد و متاسفانه مثبت بود.

پینگ‌پنگ‌باز زن ایران و رد یک شایعه عجیب کرونایی!

بعد از انتشار خبر ابتلای دوباره‌ات به کرونا شایعه عجیبی به گوش رسید که باعث ناراحتی شما هم شد.

من از رادیو شنیدم که اعلام شد من دروغ گفتم که کرونا گرفتم و این خیلی من را ناراحت کرد. من اگر می خواستم از زیر کار در بروم در مسابقات انتخابی غیبت می کردم نه اینکه در رقابت ها شرکت کنم و زمان اردو دروغ بگویم! اردو هیچ استرسی ندارد و همین شایعه باعث شد من جواب تست کرونا را استوری کنم تا افراد متوجه اشتباهشان بشوند. من همیشه محیط اردو را دوست داشتم و حتی شنبه وسایلم را جمع کردم که به اردو بروم. بابت این اتفاق واقعا متاسفم و اگر کسی که این تهمت را زده پیدا کنم حتما شکایت می کنم

بعد از پایان دوره بیماری چه برنامه ای برای رقابت های آتی داری؟

به محض منفی شدن تست به اردو می روم و خودم را برای مسابقات آسیایی آماده می کنم؛ رقابت هایی که شهریور برگزار می شود.

رقابت های کسب سهمیه المپیک چطور بود؟ با وجود تمام امیدهایی که داشتی نتوانستی مجوز حضور در توکیو را به دست آوری.

ورزش همیشه اینطور بوده است. برای انتخابی ریو عقب بودم اما توانستم سهمیه را بگیرم و این بار همه چیز برعکس شد. من تمام تلاشم را انجام دادم و در همه اردوها هم شرکت کردم و زحمت خودم را کشیدم اما متاسفانه نشد.

پینگ‌پنگ‌باز زن ایران و رد یک شایعه عجیب کرونایی!

شرایط کرونا تا چه اندازه روی نتایجی که کسب کردی تاثیر داشت؟

ما در اردو بودیم اما از جو و فضای مسابقه دور ماندیم و این استرس زیادی به ما داد. مسابقات جهانی و تورها لغو شد و این بسیار بد بود. از نظر تمرینی از ریو هم آماده تر بودم اما این مسئله روی کار من تاثیرگذاشت. ضمن اینکه پینگ پنگ یک توپ با زمین کوچک است که به سرعت همه چیز عوض می شود و مشخص نیست چه رخ می دهد.

توکیو برای ندا به پایان رسید؛ آیا به پاریس 2024 فکر می کنی؟

صد در صد. حدود دو سال و نیم دیگر رقابت های انتخابی آن شروع می شود و من حتما برای این بازی ها تمرین می کنم. رشته های ما از آن دست ورزش هایی است که بازیکن با هرسنی در صورت آمادگی بدنی می تواند در آن بازی کند. ما پینگ پنگ بازان بالای 40 سال را داریم که حتی در المپیک هم روی سکو رفتند. سن و سال خیلی دخیل نیست و اگر آسیب دیدگی خاصی نباشد حتما می توان موفق بود.

با وجود اینکه عدم کسب سهمیه یک ناکامی محسوب می شود اما به نظر می رسد خیلی زود روحیه و انگیزه خودت را بازیابی کردی.

بله من همیشه انگیزه دارم. زندگی من ورزش بوده و هست. این طور نبود که مسائل دیگر را در کنار ورزش ادامه بدهم و همیشه پنگ پنگ اولویت اول و آخر من بوده است.

پینگ‌پنگ‌باز زن ایران و رد یک شایعه عجیب کرونایی!

بسیاری از ورزشکاران به خاطر مشکلات درآمدی و امرار معاش مجبور شدند که کنار ورزش شغل دیگری هم داشته باشند. آیا این مسائل برای شما وجود دارد؟

بله. خیلی مشکل ساز بوده و هست. من همه قراردادهای باشگاه را خرج می کنم و اصلا پس انداز نمی کنم. هرچه در این سال ها گرفتم خرج شده است چرا که هزینه ها واقعا بالاست. ضمن اینکه فقط پول خودم نبوده و حتی خانواده ام هم حامی من بوده است. با این حال هیچ وقت نبوده به سمت شغل دوم بروم و شش دانگ تمرکزم روی ورزش بوده است.

تصمیم داری به این رویه ادامه بدهی؟

ورزش ما تمرکز می خواهد؛ شاید سال های بعد اگر فرصت باشد شاگرد بگیرم یا شغلی داشته باشم اما فعلا ترجیح می دهم تک بعدی باشم. متاسفانه ما هنوز بیمه نیستیم و ای کاش وزارت ورزش به مانند کارمندها ما را بیمه می کرد. من 20 سال است که عضو تیم ملی هستم اما نگران بیمه هستم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها