رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556785

ترکیه کشیدن دیوارو افزایش نیروهای ویژه در مرز ایران

ساعت 24- محمد امین بیلمز، استاندار وان در شرق ترکیه از ساخت دیواری ۲۹۵ کیلومتری در مرز این کشور با ایران به منظور اطمینان از امنیت مرزی خبر داد و گفت هدف از ساخت این دیوار «جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، قاچاق و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها» است.

دیوار
dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش خبرگزاری آناتولی، استاندار وان روز سه‌شنبه به همراه برخی از مقام‌های نظامی و پلیس ترکیه از دیوارهای مدولار در حال ساخت در شهرستان چالدران وان بازدید کرد و با اشاره به اینکه این دیوار در طول مرز با ایران احداث خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۶۴ کیلومتر از این دیوار نصب شود. او گفت: ساخت دیوار ۲۹۵ کیلومتری‌ در مرز با ایران ظرف سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

بیلمز با بیان این که ساخت دیوار در مرز استان‌های ایغدیر و آغری به سرعت پایان یافت و اکنون در وان و حکاری روند احداث در حال انجام است، افزود: مهاجران در هوای مه‌آلود و در نقاطی که از دید خارج است به روستاهای ایران به روستاهای این مناطق می‌آیند. یگان‌ها بر این مناطق نظارت دارند و در بستر رودخانه‌ها تا حد امکان خندق حفر و سیم خاردار کشیده شده است.او اضافه کرد: پیش از این مرزهای‌مان با ایران از طریق برج‌های دیده‌بانی و پاسگاه‌ها محافظت صورت می‌گرفت و تنها سیستم فیزیکی‌مان سیم خاردار بود. اما از سال ۲۰۱۹ اقدامات جدی انجام شده و به مرور شاهد نتایج آن نیز هستیم. نیروهای‌مان تقویت شده و نیروهای کمکی نیز اعزام خواهند شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها