رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557008

چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟

رپورتاژتبلیغی/هر پروژه‌ای پس از پیشرفت و گسترش مرزهایش به جایی خواهد رسید که دیگر منابع و امکانات پیشین پاسخگوی نیازها و شرایط جدیدش نخواهد بود. یک سایت اینترنتی که بستر یک بیزینس آنلاین هست نیز ، از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

اگر برای سایت خود ، شرکت هاستینگ خوبی را انتخاب نکرده باشید ، قطعا در مسیر پیشرفت و توسعه خود دچار محدودیت‌های اساسی‌ای خواهید شد. در آن صورت مجبور به مهاجرت به یک هاست قوی‌تر می‌شوید که شاید مستلزم هزینه‌ها و ریسک‌هایی باشد.

چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟

ریسک‌هایی از قبیل از دست رفتن برخی داده‌ها ، ایجاد اختلال در سیستم مدیریت محتوا و ... .پس بهتر است علاج واقعه پیش از وقوع کنید و شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که امکان ارتقاء در آن کاملا فراهم باشد.

اما اگر به دلیل هزینه‌های زیاد هاست‌های غیر اشتراکی در ابتدای کارتان موفق به تهیه آن‌ها نشده باشید ، باید یک برنامه خوب برای مهاجرت به هاست غیر اشتراکی داشته باشید.

ارتقاء در هاست اشتراکی معمولا محدودیت دارد و اکثر شرکت‌های میزبانی وب که هاست اشتراکی ارائه می‌دهند ، برای آن سقف ۵ گیگا بایت را در نظر می‌گیرند.

اگر بازدید شما ماهانه از ۱۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند ، بهتر است که به فکر هاست اختصاصی و یا مجازی باشید. تا بتوانید از منابع و ظرفیت‌های سخت‌افزاری بیشتری برای میزبانی چنین ترافیکی استفاده کنید.

چه زمانی از هاست اشتراکی به هاست مجازی یا اختصاصی مهاجرت کنید؟

چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟

۱. زمانی که بازدید سایت شما افزایش می‌یابد و سرورهای قبلی توانایی تحمل این ترافیک را ندارند.

۲. زمانی که نیاز دارید روی سرور خود اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی‌ای نصب کنید که سرور هاست اشتراکی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

۳. به پهنای باند بیشتری برای تولید داده روی سایت خود نیاز دارید.

۴. شما نیاز دارید تا از تعداد بیشتری ایمیل استفاده کنید ، زیرا هاست اشتراکی از تعداد معدودی ایمیل پشتیبانی می‌کند.

۵. هاست اشتراکی از تعداد معدودی ساب‌دامین و دامین‌های ادد آن پشتیبانی می‌کند. اگر به تعداد بیشتری از این خدمات نیاز داشته باشید باید از هاست اشتراکی مهاجرت کنید.

۶. هاست‌های مجازی و اختصاصی از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

چرا هاست‌های غیر اشتراکی بهتر هستند؟

۱. منابع اختصاصی برای سایت خود دریافت خواهید کرد.

۲. می‌توانید تنظیمات مورد نیاز خود را پیکربندی کنید. مانند پهنای باند.

۳. امکان تداخل منابع یا سایت‌های همسایه وجود نخواهد داشت. بنابراین ترسی از کمبود منابع و کندی و قطعی وب‌سایت خود نخواهید داشت.

وب سایت هاستیدا پلن‌های ویژه برای هاست مجازی و هاست اختصاصی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه هاستیدا مراجعه نمایید.

آیا سرورهای مجازی و اختصاصی خود دارای قابلیت ارتقاء هستند؟

بله شما پس از مهاجرت به این هاست‌ها می‌توانید هر زمان که بخواهید پلن هاستینگ خود را به شکل آنی ارتقاء بدهید.

برای این منظور در صورتی که از خدمات شرکت میزبانی وب هاستیدا استفاده کرده باشید ، می‌توانید هر زمان که بخواهید به سایت شرکت به نشانی hostida.com مراجعه کرده و پلن ارتقاء را مشخص کنید.

اکنون که در مورد ارتقاء میزبانی صحبت کردیم و چند کلمه‌ای هم در مورد انواع هاست بر اساس سیستم عامل صحبت خواهیم کرد و انواع آن را توضیح خواهیم داد.

انواع سرور بر اساس سیستم عامل:

صحبت از اداره سرورها که می‌شود معمولا دو سیستم عامل پرطرفدار است ، لینوکس و ویندوز سرور. در این مقاله راجع به ویندوز سرور اطلاعاتی را خواهیم گفت و سرور لینوکس را در فرصت دیگری معرفی خواهیم کرد.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟

سرور ویندوز در حالت کلی با سیستم عامل ویندوز سرور اجرا می‌شود. خوب است بدانید که ویندوز که متعلق به شرکت مایکروسافت است ، هم برای کاربر و هم برای سرور نسخه‌های خود را تولید می‌کند. نسخه‌های کاربر قابلیت شبکه‌های محلی کوچک تا ۲۰ نود یا گره را دارند ولی برای مدیریت شبکه‌های گسترده‌تر بایستی از ویندوز سرور استفاده شود.

سرورهای لینوکس معمولا از کنترل پنل‌هایی چون سی‌پنل و دایرکت ادمین استفاده می‌کنند. اما سرور ویندوز از کنترل پنل‌هایی نظیر پلسک (Plesk).

ویژگی‌های ویندوز سرور

۱. دارای رابط کاربری آسان است.

۲. از زبان‌های مهم برنامه‌نویسی مثل My SQL ، PHP ، ASP.NET ، Core ، MS SQL پشتیبانی می‌کند.

۳. برای توسعه وب با سرور ویندوز می‌توان از برنامه‌هایی چون Web Deploy و Microsoft Visual Studio استفاده کرد.

سیستم عامل Linux سرور متن‌باز است و به صورت دسته جمعی توسط گروهی از کاربران در سطح جهانی پشتیبانی می‌شود اما ویندوز نیاز به خرید و اجازه استفاده دارد و توسط خود شرکت پشتیبانی می‌شود.

عیب آن نسبت به سیستم عامل لینوکس این است که نیاز به منابع سخت‌افزاری بیشتری دارد و نیز گران‌تر می‌باشد.

شرکت خدمات میزبانی وب هاستیدا، سرور مجازی ویندوز را از کشورهای ایران ، آلمان و فرانسه با پلن‌های متنوع و شرایط خوبی ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه این شرکت به نشانی hostida.com مراجعه کنید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله راجع به این که چه زمانی باید به فکر ارتقاء میزبانی باشید صحبت کردیم و شرایط را در دو قالب مهاجرت به هاستینگ جدید و ارتقاء پلن داخلی در یک هاست بیان کردیم.

هاستیدا - خرید هاست و دامنه | خرید سرور مجازی | خرید سرور اختصاصی | گواهینامه SSL

هاستیدا ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه، هاست لینوکس، سرور مجازی ویندوز، سرور مجازی لینوکس، سرور اختصاصی در ایران و خارج با پشتیبانی ۲۴ ساعته

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها