رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557919

۵ اپ برای کسانی که سن‌وسالی ازشون گذشته!

رپورتاژتبلیغی/چه کسی گفته فناوری و موبایل هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف برای جوان‌ترها هستن؟! این همه اپ روی موبایل‌های هوشمند وجود دارن که حتی بعضی از اون‌ها ویژه کسانی طراحی شده که سن‌وسالی ازشون گذشته. برای نمونه، در این نوشته به پنج اپلیکیشن اشاره می‌کنیم که بعضی از اون‌ها برای مسن‌ترها جذاب هستن و بعضی دیگه خیلی خیلی به کارشون میان.

image-20210807143357-1.jpeg
html>

این شما و این هم پنج اپلیکیشن برای کسانی که سن‌وسالی ازشون گذشته:

۱. بازی Words with Friends

بازی Words with Friends (کلمه‌بازی با دوستان) یکی از اون بازی‌های قدیمی و پرطرف‌دارِ که شرکت بازی‌سازی زینگا (Zynga) تیر سال ۱۳۸۹ برای اولین بار به بازار عرضه کرد.

در این بازی به‌ظاهر ساده، می‌تونید مهارت خودتون رو در کلمه‌سازی محک بزنید. به همین دلیل هم خیلی مناسب کسانیِ که در سنین میان‌سالی به بالا قرار دارن؛ چون ذهنشون رو به چالش می‌کشه و ورزش خوبی برای مغز به حساب میاد.

اساس این بازی به این شکلِ که مجموعه‌ای از حروف براتون به نمایش درمیان. شما باید بر اساس اون حروف، کلمه‌ای ساخته و برای دوست یا رقبیبتون ارسال کنید. طرف مقابل در نوبت خودش باید بر اساس حروف روی صفحه، کلمه‌ای ساخته و مثل جدول کلمات متقاطع، با کلمه‌ای که شما ساختید، هماهنگ کنه.

شاید فکر کنید این بازی بیش از اندازه ساده است، اما همین بازی ساده، بیشتر از ۱۰ سالِ که در بازار اپلیکیشن‌های بازی حرف اول رو می‌زنه و طرف‌دارای سفت‌وسختی برای خودش جور کرده.

نکته دیگر اینکه موقع بازی، می‌تونید با دوستتون گفت‌وگو هم بکنید. بنابراین به‌نوعی پیام‌رسان هم تبدیل شده! دیگه اینکه این بازی دایره لغات انگلیسیتون رو هم به‌شکل محسوسی گسترده‌تر می‌کند؛ هم ورزش مغزِ و هم از نظر آموزشی مفیدِ.

۲. اپ Duolingo

اپلیکیشن Duolingo (دولینگو) راه فوق‌العاده جذابی برای یادگیری زبان‌های خارجی محسوب می‌شه. با استفاده از این اپ، می‌تونید بیشتر از ۳۰ زبان رو با بازی و سرگرمی یاد بگیرید؛ از جمله آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی و حتی زبان کلینگان!

دولینگو آذر سال ۱۳۹۰ برای اولین بار به بازار عرضه شد و از همون زمان، به یکی از اپلیکیشن‌های پرطرف‌داری تبدیل شد که روی موبایل میلیون‌ها علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های خارجی، در کشورهای مختلف دنیا نصب شده.

برای یادگیری زبان موردنظرتون با دولینگو، هیچ پولی لازم نیست پرداخت کنید؛ صفر تا صد استفاده از این اپ رایگانِ و چه‌بسا برای خیلی‌ها جای کلاس‌های پرهزینه زبان‌های خارجی رو گرفته.

یادگیری زبان با این اپ خیلی لذت‌بخشِ. با جواب درست به هر سؤال و گذروندن هر مرحله‌ای، کلی جایزه می‌گیرین. اگه جواب نادرست بدهید هم جریمه می‌شید! کسانی که سن‌وسالی ازشون گذشته، با سروکله زدن با دولینگو، هم زبان جدید یاد می‌گیرن، هم ذهن خودشون رو حسابی فعال می‌کنن.

۳. اپ Magnifying Glass + Flashlight

اپلیکیشن Magnifying Glass + Flashlight (ذره‌بین + چراغ قوه) از اون اپ‌های کاربردیِ که به درد همه می‌خوره، به‌ویژه کسانی که کمی مشکل دید دارن. این اپ یک ذره‌بین در اختیار اون‌ها قرار می‌ده و با استفاده از فلش دوربین گوشی هم اون‌چه رو بزرگ کرده، روشن‌تر نشون می‌ده.

پس هم کسانی که سن‌وسالی ازشون گذشته و بعضی وقت‌ها برای دیدن چیزهای ریز به ذره‌بین نیاز دارن، و هم افراد دیگه‌ای که با ذره‌بین کارشون راه می‌افته، بهترِ این اپ رو روی گوشی نصب داشته باشن.

۴. اپ Audible

اپلیکیشن Audible برای کسانیِ که وقت بیشتری رو در تنهایی خونه می‌گذرونن. این اپ پر از کتاب‌های صوتی جذاب به زبان انگلیسی و سایر زبان‌هاست که می‌تونید دانلود کنید و از شنیدنشون لذت ببرید.

‏‏با استفاده از این اپلیکیشن به مجموعه بزرگی از کتاب‌های صوتی دسترسی دارید. با کلیک روی چند دکمه، می‌تونید کتاب موردنظرتون رو دانلود کرده و گوش کنید. فقط حواستون باشه بسته اینترنت تهیه کرده باشید، چون اگه وسط شنیدن کتاب صوتی، اینترنت قطع بشه، حسابی حالتون گرفته می‌شه!

۵. اپ LastPass

اپلیکیشن LastPass برای کسانی مناسبِ که کلمه‌های عبور رو فراموش می‌کنن؛ خیلی‌ها کلمه‌های عبور (password) زیادی دارن، یا همون تک کلمه عبوری که دارن، طولانی و غیرقابل‌حفظِ. صدالبته که نوشتن رمز عبور روی تکه‌ای کاغذ و چسبوندن اون به گوشه آینه اتاق هم کار درستی نیست!

از طرف دیگه کسانی که سن‌وسالی ازشون گذشته، بعضی اوقات میونه‌ای با رمزهای عبور طولانی ندارن، ولی وجود چنین رمزهای قدرتمندی برای اطمینان از اینکه کسی به ایمیل یا بانکداری اینترنتی یا سایر اپ‌های خصوصی شما دسترسی نداره، واجبِ؛ اینجاست که اپ LastPass کارتون رو سریع و آسون راه می‌اندازه.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها