رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558271

دوروایت از گفته های ماکرون ورییسی پشت تلفن

ساعت 24 - خبرگزاری فارس روایتی از گفت وگوی تلفنی یک ساعته ابراهیم رییس رییس دولت سیزدهم با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه روایت می کند که بخش هایی از روایت رسانه های اروپایی را ندارد. درروایت فارس از این گفت وگو به تقل از رییسی نقل شده که او به ماکرون می گوید در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران تامین شود.

ماکرون
html>

درروایت فارس اضافه شده است " رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی یک ساعته "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه، با اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی امریکا و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بین‌المللی، گفت: آمریکایی‌ها با وضع تحریم‌های جدید، تعهدات خود را به طور آشکار نقض کرده و حتی تحریم‌های جدید را به حوزه اقلام بشردوستانه هم کشاندند رئیسی با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تأمین شود.رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نسبت به تأمین امنیت و حفظ بازدارندگی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان بسیار جدی است و با عوامل سلب‌کننده امنیت مقابله خواهد کرد.رئیس جمهور درخصوص لبنان تأکید کرد: ما از هر اقدامی که در جهت ثبات، امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم لبنان باشد، حمایت کرده و در این زمینه از همراهی فرانسه استقبال می‌کنیم.

روایت یورونیوز

درروایت یورونیوز آمده است : امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران تلفنی در ارتباط با برجام و مسائل منطقه به‌خصوص لبنان گفت‌وگو کردند.بنا به اعلام کاخ الیزه رئیس جمهوری فرانسه در این گفتگوی تلفنی از ایران خواست تا بدون فوت وقت به نقض تعهدات خود در چهارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایان دهد.امانوئل ماکرون همچنین از تهران خواست تا به سرعت مذاکرات هسته‌ای وین را از سر گیرد. رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به تلاش هایش در راستای دستیابی به راه حلی برای پرونده هسته ای ایران تاکید کرد که همچنان برای نقش آفرینی بیشتر آمادگی دارد.ششمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و ۴+۱ به همراه ایالات متحده آمریکا، روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) یعنی دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در وین به پایان رسید. هنوز تاریخی برای دور بعدی مذاکرات تعیین نشده است.رئیس جمهوری فرانسه همچنین در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت موضوع «حفظ امنیت دریایی و آزادی دریانوردی» برای پاریس تاکید کرد. وی همچنین خطاب به همتای فرانسوی خود گفت که تهران از توسعه روابط با پاریس «براساس منافع مشترک و احترام متقابل» استقبال می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها