رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558296

تحریم‌های تازه روسیه علیه انگلیس

ساعت 24-معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه از تحریم شماری از اتباع انگلیس توسط مسکو در اقدامی متقابل با تحریم های ضدروسی لندن خبر داد.

html>

نیکلای لاخونین معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به تحریم شماری از اتباع روسیه توسط انگلیس در مساله حقوق بشر در جمهوری چچن روسیه، تعدادی از شهروندان انگلیسی را تحریم می کند.

وی بدون اشاره به تعداد شهروندان انگلیسی تحریم شده از سوی روسیه گفت: در پاسخ به اقدام های خصمانه دولت انگلیس و بر اساس اصل اقدام متقابل، طرف روسی تصمیم به اعمال تحریم های شخصی در مورد تعدادی از شهروندان انگلیسی برابر با شمار شهروندان روس تحریم شده از طرف این کشور گرفته است.

لاخونین تصریح کرد: لندن به سهولت مقصران را تعیین و آنها را مجازات می کند که نشانگر تلاش برای مداخله در امور داخلی کشور دیگر و اعمال فشار بر سیستم قضایی روسیه است.

مقام وزارت خارجه روسیه درباره تحریم شهروندان انگلیسی گفت: این تدابیر مطابق با قانون «ورود به روسیه و خروج از این کشور» مورخه ۱۵ اوت ۱۹۹۶ گرفته شده است.

وی از دولت انگلیس خواست از رویکرد رویارویی در مورد روسیه صرف نظر کند و مطمئن باشد که هر گونه اقدام غیردوستانه از طرف لندن بدون پاسخ نخواهد ماند.

روابط روسیه و انگلیس پرتنش است و دو کشور در سال های اخیر بارها سفیر یکدیگر را احضار کرده و شماری از مقامها و شهروندان طرف مقابل را تحریم کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها