رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 573879

حق پوتین دربرنامه هسته ای ایران ؟

ساعت 24 - نظام سیاسی ایران به دلایلی که تشخیص داده است با نظام سیاسی آمریکا قطع ارتباط کرده است و 42 سال است که حاضر نیست با دولت مستقر درنظام سیاسی امریکا درباره مسایل اختلافی دوکشور گفت وگو کند و این داستان الان شدت یافته است و درحالی که برخی کارشناسان می دانند گفت وگوی مستقیم ایران و آمریکا می تواند مفید تر باشد اما این تشخیص با تشخیص نظام سیاسی مغایرات دارد . اما ایا نظام سیاسی ایران ولادیمیر پوتین را وکیل خود در این باره کرده است؟ چرا باید این خبر مهم باشد که پوتین وبایدن می خواهند درباره پرونده هسته ای ایران گفت وگو کنند؟

پوتین
html>

نبود رابطه مستقیم میان تهران و واشنگتن کار برای پیشرفت در مسیر مذاکرات را دشوارتر کرده و کشورهای اروپایی و روسیه در این میان باید نقش واسطه و میانجی را ایفا کنند. در همین حال یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرگزاری رویترز گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، احتمالاً روز پنجشنبه در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.این مقام ارشد که به گفته خبرگزاری رویترز نخواسته نامش فاش شود همچنین در ادامه افزود: «من معتقدم که آنها (بایدن و پوتین) احتمالاً دوباره در مورد ایران (ایران) صحبت خواهند کرد، زیرا ما اکنون در وین در حال مذاکره ایم و ایالات متحده، شرکای اروپایی ما و روس‌ها از نزدیک در وین به صورت کاملا سازنده با هم مشغول کار و همکاری هستند.»سومین دور مذاکرات هسته‌ای در دولت ابراهیم رئیسی از روز دوشنبه در وین، پایتخت اتریش پی گرفته شده و مذاکره کنندگان ایرانی و ۴+۱ به همراه آمریکا در حال گفتگو و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هستند. دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی بر زمان اندک پیش‌رو تاکید دارند و در مقابل تیم ایرانی چنین نگاهی ندارد و بر این باور است که گفتگوها در مسیر خوبی در حال پیشرفت است.

یورونیوز نوشته است روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین روز چهارشنبه با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و با رابرت مالی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کرد.میخائیل اولیانوف، دیپلمات روس با اعلام این مطلب در صفحه توییتر خود توشت که در این دیدار در خصوص روند پیش‌روی مذاکرات هسته‌ای ایران با رابرت مالی بحث و تبادل نظر داشته است. آقای اولیانوف همچنین تاکید کرد که رایزنی‌ها و هماهنگی‌ نزدیک بین هیئت‌های روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات وین، پیش‌نیاز مهمی برای پیشرفت در جهت احیای برجام است.دیدار این دو دیپلمات از آن جهت حائز اهمیت است که تیم ایرانی حاضر به گفت‌وگوی مستقیم با هیئت آمریکایی نیست و برخی از روسیه به عنوان واسطه انتقال پیام‌های میان تهران و واشنگتن نام می‌برند.

آقای اولیانوف همچنین در صفحه توییتر در دو پست مختلف، تصاویری از ملاقات میان او رابرت مالی پشت یک میز منتشر کرده که در آن طرفین در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند. اولیانوف نوشته است: «ما در جریان مذاکرات وین درباره راه و روش مشخص برای احیای برجام گفت‌وگوهای فشرده و مفیدی را انجام می‌دهیم.»

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا به درخواست‌های خبرگزاری رویترز برای توضیح در خصوص جزئیات این گفت‌وگو پاسخی نداده‌اند.از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به طور جداگانه با همتایان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود تماس تلفنی داشته است و در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران نیز بحث شده است.ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره این تماس گفت: «وزیر و همتایانش در این تماس‌ها، نگرانی‌های مشترک خود را درباره سرعت تحولات برنامه هسته‌ای ایران با توجه به زمان کوتاه برای بازگشت تهران به برجام، مورد بحث و بررسی قرار دادند.»آخرین دور از مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده روز دوشنبه در وین از سر گرفته شد و تهران بر لزوم لغو هرچه سریعتر تحریم‌های وضع شده از سوی ایالات متحده تاکید دارد.سومین دور مذاکرات هسته‌ای در دولت ابراهیم رئیسی از روز دوشنبه در وین، پایتخت اتریش پی گرفته شده و مذاکره کنندگان ایرانی و ۴+۱ به همراه آمریکا در حال گفتگو و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هستند. دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی بر زمان اندک پیش‌رو تاکید دارند و در مقابل تیم ایرانی چنین نگاهی ندارد و بر این باور است که گفتگوها در مسیر خوبی در حال پیشرفت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها