رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587577

بیت‌کوین و اتریوم در حال بازیابی هستند؟

ساعت24-پس از سقوط بی‌رحمانه هفته گذشته که بیش از ۳۰ درصد از ارزش سکه‌های پیشرو بیت‌کوین و اتریوم را کاهش داد، بازارهای کریپتو که از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون روند نزولی را در پیش گرفته بودند کمی بهبود یافته‌اند.

html>

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیت کوین در هفت روز گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است و تا زمان نوشتن این مقاله با قیمت ۲۱ هزار و ۴۲۱ دلار معامله می شود و اتریوم قلمروهای بیشتری را پس گرفته و با افزایش بیش از ۱۹ درصدی در هفت روز گذشته امروز به هزار و ۲۴۲ دلار رسیده است.

ارزهای رمزپایه که ارزش آن‌ها حداقل ۴۰ درصد در طول هفت روز افزایش یافتند عبارتند از Uniswap با ۴۵ درصد افزایش به ۵.۳۳ دلار و Shiba Inu با ۴۳ درصد افزایش به ۰.۰۰۰۰۱۱۲۲ دلار. در همین حال، ارزش Avalanche نزدیک به ۳۳ درصد افزایش یافت و به ۲۰.۱۰ دلار رسید و Solana تقریباً ۳۳ درصد افزایش یافت و به ۴۰.۰۵ دلار رسید.

در واقع، هر ۳۰ ارز دیجیتال برتر تا آخر هفته توانستند با درصدهای دو رقمی بهبود پیدا کنند، به جز Cardano که همچنان با ۴ درصد افزایش به ۰.۴۸۴۵ دلار رسید و TRON که با ۸ درصد افزایش به ۰.۰۶۴۴۵ دلار رسید.

بیت کوین کش در واقع در طول هفته ۵.۴ درصد سقوط کرد و تا زمان نوشتن این مقاله به ۱۱۳.۷ دلار رسید.

این یک هفته خبری نسبتاً آرام بود که احتمالاً به رشد بازار ارزهای دیجیتال کمک کرد.

روز سه‌شنبه، بانک تسویه‌ حساب‌های بین‌المللی (BIS)، یک سازمان جهانی متشکل از ۶۳ بانک مرکزی پیشرو، گزارش اقتصادی سالانه ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد. این گزارش می‌گوید کریپتو دو نقص اصلی دارد: نیاز به یک «لنگر اسمی» و «تجزیه».

«لنگر اسمی» به استیبل کوین‌هایی اشاره دارد که ارزش خود را به ارزهای فیات، مانند دلار آمریکا (با درجات مختلف موفقیت) مرتبط می‌کنند. BIS می‌گوید که وجود استیبل‌کوین‌ها «نیاز فراگیر بخش کریپتو به بازپرداخت اعتبار ارائه‌شده توسط واحد حساب صادر شده توسط بانک مرکزی را نشان می‌دهد».

این گزارش استدلال می‌کند که ارزهای دیجیتال هنوز هژمونی بانک‌های مرکزی را در اقتصاد به چالش نکشیده‌اند:" این واقعیت که استیبل کوین‌ها باید اعتبار پول بانک مرکزی را در پشتوانه خود داشته باشند کاستی‌های ساختاری کریپتو را به شدت آشکار می‌کند. این که استیبل کوین‌ها اغلب کمتر از آنچه صادرکنندگان آن ادعا می‌کنند پایدار هستند، نشان می‌دهد که آنها در بهترین حالت جایگزین ناقصی برای ارز مستقل معتبر هستند."

این گزارش همچنین به «تجزیه» این بخش، فراوانی ارزهای دیجیتال مختلف که برای برتری رقابت می‌کنند، اشاره می‌کند که «شاید بزرگترین نقص کریپتو به عنوان مبنایی برای یک سیستم پولی باشد».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها