رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594517

راهنمای خرید کتونی و کفش مناسب

ساعت24-راهنمای خرید کتونی و کفش مناسب

div>

خرید کتونی مناسب‌ترین انتخاب برای فعالیت‌های همیشگی و روزمره‌ی شماست. اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید و نگران آسیب دیدن پاهایتان هستید، با خرید کتونی دیگر چنین نگرانی‌هایی نخواهید داشت. کتونی وسیله‌ای همه‌پسند و پرکاربرد است که تقریبا تمام افراد در سنین مختلف با آن راحت هستند.تمام کمپانی های معروف کتونی در جهان مانند آدیداس، نیوبالانس، نایک، پاکار و …… از این نکات برای تولید و عرضه کتونی استفاده می کنند اگر دوست دارید بدانید یک کتونی باکیفیت چه ویژگی‌های دارد و در هنگام خرید آن باید به چه مواردی توجه کنید، همینجا بمانید و چند پاراگراف کوتاه بعدی را مطالعه کنید.

images_1663150361.jpg

بررسی نکات مهم در مورد کتونی

خرید کتونی از آن انتخاب‌هایی است که بیشترین کاربرد را برای شما خواهد داشت؛ با اکثر استایل‌ها سِت می‌شود و فرقی ندارد در چه سنی هستید یا جنسیت شما چیست. در هر حال وجود حداقل یک جفت از آن در قفسه‌ی وسیله‌هایتان ضروری است. کتونی‌ها مناسب دویدن و یا پیاده‌روی‌های طولانی مدت هستند؛ همچنین برای دوچرخه‌سواری مناسب‌اند و دیگر اینکه در چهار فصل سال هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

با توجه به اهمیت خرید کتونی برای هر فرد و تنوع مدل‌ها و طرح‌های موجود در بازار، این مقاله را به‌عنوان راهنمای خرید کتونی و کفش مناسب تهیه کرده و نکات ریزی را بیان کردیم که توجه به آن‌ها موجب می‌شود در هنگام خرید این وسیله بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

مطالب بیشتر:

- تاریخچه برند نایک

ظاهر

اولین موردی که در هنگام خرید کتونی به آن توجه می‌شود، ظاهر آن است. این مورد در وهله‌ی اول به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. طبیعی است که هر طرحی موردپسند همه نیست، اما شما باید بتوانید بین سلیقه و سلامتی پاهایتان تعادل ایجاد کنید؛ مثلاً اینکه طراحی و شکل کتونی نباید به‌گونه‌ای باشد که پا در آن اذیت شود و این مورد کاملا به شکل پای شما بستگی دارد. اگر جزو کسانی هستید که پاهایی با پنجه‌ پهن دارید، بهتر است یک کتونی با عرض بیشتر تهیه کنید؛ بنابراین حتی اگر طرح‌های باریک‌تر را دوست داشته باشید، به‌منظور حفظ سلامتی‌ خود بهتر است کتونی متناسب با شکل پاهایتان را خریداری نمایید.

راحت بودن پاها

یک کتونی راحت معمولاً از کفی نرم، قوس استاندارد و عرض مناسب برخوردار است. چنین مواردی باعث می‌شود وقتی مدت‌زمان زیادی پاها در داخل آن قرار گرفته است، احساس ناراحتی نکرده و دچار خستگی و درد نشود.

جنس متریال

توجه به جنس کتونی از مهم‌ترین پارامتری است که باید در هنگام خرید به آن دقت داشته باشید. اگر قصد دارید مدت‌زمان زیادی از آن استفاده کنید، قطعا محصولی که با چرم طبیعی و دوخت مناسب تهیه شده است نسبت به محصولات تولید شده با فوم و چرم مصنوعی دوام بیشتری دارند و بهتر می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

نکته‌ی ضروری در مورد مدت‌زمان استفاده است که در کجا و برای چه منظوری از آن استفاده می‌کنید؛ چراکه زمان استفاده از یک کفش ورزشی یا کتونی برای پیاده روی بیشتر از استفاده‌ای است که از یک کتونی معمولی خواهید داشت. ضمن اینکه سطوحی که روی آن راه می‌روید را هم باید در نظر داشته باشد؛ برای مثال، پیاده‌روی بر روی سطوح ناهموار نیازمند کتونی‌های دارای کفی ضربه‌گیر است، اما اگر مسیر روزانه‌ی شما یک خیابان صاف و آسفالت شده است، کفی ساده هم کار شما را راه می‌اندازد.

کتونی مناسب فصول مختلف سال

مسئله‌ی زمان مورداستفاده نیز مهم است. اگر قصد خرید کتونی برای فصل زمستان را دارید، باید به کفی آن نیز دقت کنید که ضربه‌گیر یا یخ‌شکن داشته باشد، اما در فصل‌های خشک سال این مسئله اهمیت چندانی ندارد و یک کفی سبک‌ بهتر است.

معیارهای خرید کتونی

هدف از خرید کتونی معمولا خرید یک وسیله راحت برای پیاده‌روی، استفاده‌ی روزمره، ورزش و دویدن است. بر همین اساس انتخاب یک مورد مناسب که بتواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد و با استایل روزمره‌ی شما نیز همخوانی داشت کمک می‌کند که خرید به صرفه‌ای داشته باشید.

images_1663150472.jpeg

در ادامه برخی معیارهای خرید کتونی مناسب را بررسی کرده‌ایم:

پشتیبانی از پا

یک کتونی مناسب باید بتواند از قسمت‌های مختلف پا به خوبی پشتیبانی کند. این مسئله بیشتر در مورد مچ پا و برای ورزش‌هایی مانند کوهنوردی اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا در این نوع ورزش فشار بیشتری بر روی مچ پا قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید دقت کنید محصولی که خریداری می‌کنید بتواند از مچ پای شما حمایت کند.

کشسانی

باید به میزان کشش کتونی‌ای که خریداری می‌کنید توجه داشته باشد و به این مورد که آیا می‌توانید آن را در مسیرها یا سطوحی که مدنظرتان است استفاده نمایید هم توجه داشته باشید؛ برای مثال، اگر قصد خرید کفش مناسب برای کوهنوری را دارید، باید محصولی را انتخاب کنید که مقاومت و کشسانی آن بالا باشد.

چگونه کفش ورزشی مناسب بخریم؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید کتونی به چند نکته مهم که باید در فروشگاه کفش کتونی رعایت نمایید، اشاره کرده‌ایم؛ توجه به این نکات در هنگام خرید کفش کتونی منجر به انتخاب بهترین مورد ممکن خواهد شد.

راه رفتن با کفش ورزشی

هرگز به هوای اینکه کفش موردنظر بعدا جا باز می‌کند، فروشگاه را ترک نکنید. حتما در همان مکان چند قدمی راه بروید و اگر پاهایتان اذیت شد، سایز بزرگ‌تر را بردارید. البته با خرید از فروشگاه‌های آنلاین امکان تعویض کفش درصورتی‌که استفاده نشده باشد، وجود دارد.

لژ یک مورد مهم است

یک کفش بدون لژ بی‌شک به کمر و پای شما آسیب جدی وارد می‌کند؛ بنابراین بهتر است در هنگام خرید کتونی به کفی آن توجه داشته باشید و مطمئن شوید از لژ با اندازه‌ی بیش از 1/5 سانتی‌متر برخوردار باشد.

خرید در زمانی که پاها خسته نیستند

هنگامی‌که پاها خسته هستند، ممکن است عرض آن پهن شده و سایز پا کمی از حالت نرمال خارج شده و بزرگ‌تر به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است زمانی‌که پیاده‌روی زیادی نکرده‌اید و پاهایتان خسته نیست، خرید را انجام دهید. معمولا شب‌ها و یا صبح زود برای خرید کفش مناسب‌تر هستند.

کتونی ورزشی با کتونی معمولی متفاوت است

مورد مهم دیگری که ذکر آن را ضروری دانستیم، این است که تمامی کفش‌های کتونی برای ورزش و دویدن مناسب نیستند. امروزه شاهد عرضه‌ی کتونی‌هایی با لژهای خیلی بلند هستیم که حتی می‌شود که گفت برای ورزش، پیاده‌روی و دویدن ضرر هم دارند. چنین کفش‌هایی ظاهری زیبا دارند و کاملا مناسب یک استایل مد روز هستند که می‌توانید در جمع‌های دوستانه، برخی مهمانی‌ها و یا رفتن به دانشگاه از آن‌ها استفاده کنید.

images_1663150533.jpg

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را در مورد کفش کتونی ارائه کنیم. فرقی ندارد قصد خرید کتونی زنانه را دارید یا قصد خرید کتونی مردانه؛ به هر حال توجه به نکاتی که ذکر کردیم کمک می‌کند حتی در صورت خرید کتونی ارزان نیز بتوانید یک کفش راحت و بدون دردسر خریداری کنید. امیدواریم این مقاله و مطالبی که در آن ذکر شد، برایتان مفید بوده باشد.

منبع: پاکار

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها