رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595429

راهنمای خرید تابلو بانک خازنی

ساعت24-با توجه به اینکه امروزه انواع دستگاه‌های برقی در مکان‌های مختلف از جمله شرکت‌های بزرگ، کارخانجات، بیمارستان ها، فروشگاه و… افزایش پیدا کرده اند، پس وجود تجهیزات حفاظتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. نصب تجهیزات حفاظتی در جعبه‌های مخصوص صورت می‌گیرد که با نام تابلو برق معروف هستند. تابلو برق‌ها توسط استانداردهای بین المللی و داخلی تولید شده‌اند و برای راه اندازی، آن‌ها را در مسیر جریان اصلی برق ورودی ساختمان نصب می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع تابلو برق و تابلوسازی لاله زار تهران، در ادامه ما را همراهی کنید.

html>

راهنمای خرید تابلو بانک خازنی

با توجه به اینکه امروزه انواع دستگاه‌های برقی در مکان‌های مختلف از جمله شرکت‌های بزرگ، کارخانجات، بیمارستان ها، فروشگاه و… افزایش پیدا کرده اند، پس وجود تجهیزات حفاظتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. نصب تجهیزات حفاظتی در جعبه‌های مخصوص صورت می‌گیرد که با نام تابلو برق معروف هستند. تابلو برق‌ها توسط استانداردهای بین المللی و داخلی تولید شده‌اند و برای راه اندازی، آن‌ها را در مسیر جریان اصلی برق ورودی ساختمان نصب می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع تابلو برق و تابلوسازی لاله زار تهران، در ادامه ما را همراهی کنید.

تابلو برق چیست؟

تابلو برق‌ها یک مجموعه کامل از وسایل مربوط به قطع و وصل برق، فرمان، حفاظت، پایش و … هستند که در داخل یک محفظه مناسب قرار می‌گیرند. این مدل تابلوها با اهداف کنترل جریان برق و توزیع آن در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. زمانی که از انواع تابلو برق‌ها استفاده می‌کنید، امنیت در داخل ساختمان‌ها افزایش می‌یابد و هزینه‌ها را نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. طول عمر این تجهیزات بسیار بالا است و افراد کمتر مجبور می‌شوند که آن را تعمیر یا تعویض کنند.

انواع تابلو برق بر اساس سطح ولتاژ

امروزه تابلو برق‌های بسیار متنوع را تولید می‌کنند که هر کدام کاربرد و کیفیت مخصوص به خود را دارند. انواع تابلو برق بر اساس سطح ولتاژ عبارت است از:

  • تابلو برق فشار ضعیف: این مدل تابلو برق‌ها سایز بزرگتری نسبت به تابلو برق خانگی دارند. ولتاژی که در در تابلو برق فشار ضعیف فراهم می‌شود، برای ساختمان‌های تجاری و برخی ایستگاه‌های برق، ایستگاه‌های مبدأ و در کارخانه‌ها به کار می‌رود.
  • تابلو برق فشار متوسط: در مکان‌هایی که ولتاژ برق از هزار تا ۶۵ هزار ولت است، از این مدل تابلو برق‌ها استفاده می‌شود. این نوع تابلو برق‌ها امنیت بسیار زیادی دارند و در مدل‌های متنوع طراحی می‌شوند. اما یک مدل از آن که دارای گاز SF6 است، بهترین مدل تابلو برق فشار متوسط محسوب می‌شود.
  • تابلو برق فشار قوی: در اکثر ساختمان‌های تجاری و صنعتی از تابلو برق‌های فشار قوی استفاده می‌شود. این مدل تابلو برق‌ها در محدوده ۶۳ هزار تا ۴۰۰ هزار ولت کار می‌کنند. این محصول دارای کلید عایق، کلید قطع کن، بریکرها، کنتاکتورها و فیوز و … است که توسط استانداردهای جهانی تایید شده است.

انواع تابلو برق بر اساس کاربرد

در تابلوسازی لاله زار، انواع تابلو برق‌های سه فاز را بر اساس کاربرد و عملکردی که دارند، در دسته‌های مختلف دسته‌بندی می‌کنند. برخی از تابلو برق‌ها بر اساس کاربردی که دارند، عبارت است از:

  • تابلو برق توزیع: در مکان‌هایی که به توزیع و جمع آوری جریان برق نیاز دارند، از تابلو برق توزیع استفاده می‌شود. با توجه به اینکه در چه محیطی از این مدل تابلو برق‌ها استفاده می‌کنید، آن‌ها را در اندازه‌های مختلف طراحی می‌کنند. تابلو برق توزیع به عنوان منبع تغذیه یا حفاظت در ماشین آلات و تابلوهای دیگر استفاده می‌شود.
  • تابلو برق کنترل: در ساختار این مدل تابلو برق‌ها توسط تجهیزات مخصوص، می‌توان وضعیت سیستم را بررسی کرد. تابلو برق توزیع دارای امکانات زیادی است که باعث می‌شود اطلاعات سیستم را مشاهده کنید. با استفاده از این امکانات در مواقع ضروری می‌توانید تغییرات زیادی را در تابلو برق انجام دهید و احتیاجات شبکه برق را برطرف کنید.

کاربردهای تابلو برق سه فاز

 کاربردهای تابلو برق سه فاز

تابلو برق‌ها در دو مدل تک فاز و سه فاز طراحی می‌شوند که مدل تک فاز برای مصارف خانگی استفاده می‌شود و از مدل سه فاز برای مصارف صنعتی استفاده می‌کنند. تابلو برق‌های سه فاز کاربردهای بیشتری نسبت به تابلو برق تک فاز دارند؛ زیرا گزینه‌ای بسیار مناسب برای کنترل جریان برق در صنایع مختلف است. این مدل تابلو برق‌ها امنیت موتورهای الکتریکی و تجهیزات قدرتمند و پرمصرف را افزایش می‌دهند. امروزه در صنایع مختلف مانند: صنایع پوشاک، مواد غذایی و… از این نوع تابلو برق‌ها استفاده می‌کنند. گاهی اوقات تابلو برق‌های سه فاز در ساختمان‌های مسکونی هم نصب و راه اندازی می‌شوند.

در ساختار تابلو برق‌های سه فاز، چهار سیم مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها خنثی و سه عدد دیگر رسانا جریان برق محسوب می‌شوند. با استفاده از تابلو برق سه فاز می‌توانید یک سیستم سه فاز را با استفاده از امکانات تنظیم کنید تا عملکرد یک سیستم تک فاز را برعهده بگیرد. در حالیکه با استفاده از تابلو برق‌های تک فاز نمی‌توانید، عملکرد تابلو برق سه فاز را در اختیار داشته باشید. با مراجعه به تابلوسازی لاله زار می‌توانید از کاربردها و کیفیت این محصول مطلع شوید.

مراحل ساخت تابلو برق سه فاز

مراحل ساخت تابلو برق سه فاز

مراکز تابلوسازی لاله زار، ساخت انواع تابلو برق‌های سه فاز را بر عهده دارند. در این مراکز تابلو برق‌ها با استفاده از استانداردهای بین المللی و به صورت کاملا ایمن طراحی می‌شوند. مراحل ساخت تابلو برق سه فاز در تابلوسازی لاله زار عبارت است از:

طراحی و آماده سازی: در ابتدا باید با یک تولید کننده در زمینه تولید تابلو برق گفتگو کنید و احتیاجات خود را با توجه به شرایط در اختیار آن قرار دهید. سپس از محل مورد نظر بازدید می‌شود و نقشه مناسب را طرح می‌کنند.

جوشکاری و برشکاری: مهندسان در این مرحله بر اساس نقشه‌ای که طراحی کرده اند، برای جوشکاری و ساخت بدنه فولاد اقدام می‌کنند. ضخامت فولاد برای ساخت بدنه باید ۱.۵ تا ۲.۵ میلی متر باشد. تمام کارها با دقت بالا و توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شوند، تا کیفیت کار بالا باشد.

رنگ بدنه: بعد از آماده‌سازی بدنه، باید برای رنگ کردن آن اقدام کنید، برای این منظور از انواع رنگ‌های پوششی الکترواستاتیک استفاده می‌شود.

مونتاژ بدنه: بعد از اینکه رنگ بر روی بدنه خشک شد، نوبت به جاسازی تجهیزات نگهدارنده می‌رسد. این مرحله به منظور آمادگی قطعات برای نصب و جایگذاری انجام می‌شود.

مونتاژ قطعات الکتریکی: در این مرحله افراد متخصص تمام سیم کشی‌ها و مراحل مختلف برای نصب دستگاه را انجام می‌دهند. تمام تجهیزات مختلف مانند کلیدها، چراغ ها، علایم هشدار دهنده و … در این مرحله بر روی دستگاه نصب می‌شوند.

تست دستگاه: در نهایت مهندسان دستگاه را از نظر ظاهری و عملکردی که دارد تست می‌کنند. در صورتی که دستگاه هیچ گونه عیب و نقصی نداشته باشد، می‌توانید آن را در محل مورد نظر راه اندازی کنید.

نحوه سفارش تابلو برق

افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کارهای بزرگ مانند شرکت، کارخانجات، ساختمان‌های تجاری و … هستند، باید برای تامین جریان الکتریکی در محل مورد نظر اقدام کنند. در این مواقع تمام صاحبان کسب و کارها می‌توانند به تولیدی‌های مربوطه مراجعه کنند و تابلو برق مورد نیاز خود را سفارش دهند. در این مواقع دستگاه با توجه به احتیاجات مشتری و شرایط محیطی طراحی می‌شود. امروزه در تابلوسازی لاله زار تهران مراکز معتبر وجود دارند که انواع تابلو برق‌های سه فاز و تک فاز را طراحی می‌کنند.

مجموعه تولیدی ساتل تابلو یکی از این مجموعه‌ها است که همراه با کادر مجرب خود، یکی از بهترین تولید کننده‌های تابلو برق در سراسر کشور محسوب می‌شود. این مجموعه تمام قسمت‌های دستگاه را با استفاده از مواد مرغوب طراحی می‌کند و کیفیت دستگاه فوق العاده بالا می‌رود. فرقی نمی‌کند که در چه مکانی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، در صورت تمایل می‌توانید با سایت این مجموعه در ارتباط باشید و تابلو برق مورد نیاز خود را سفارش دهید. قیمت تابلو برق سه فاز در این مرکز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای آگاهی از قیمت تابلو بانک خازنی و انواع تابلو برق‌های دیگر، می‌توانید به سایت این مرکز مراجعه کنید.

منبع : شرکت ساتل تابلو آسیا

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها