رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599708

ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه

ساعت24-وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که تشدید تنش‌ها در شمال سوریه ماموریت مبارزه با داعش را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که عملیات نظامی تمامی طرف‌ها در شمال سوریه، ماموریت شکست گروه داعش را با خطر مواجه می‌کند.

بر اساس ادعالی پنتاگون، هرگونه تشدید تنش‌ها در شمال سوریه ادامه ماموریت مبارزه با داعش را تهدید می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا از تمامی طرف‌ها خواست تا تشدید تنش‌ها در شمال سوریه را کاهش دهند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که ترکیه با حمایت تانک‌ها و نظامیان خود، تروریست‌ها را ریشه‌کن می‌کند.

وی که این سخنان را در جریان افتتاح سد و نیروگاه آبی «یوسف ایلی» مطرح می‌کرد، گفت: «با حمله به اهداف تروریستی در شمال سوریه و عراق، به حمله تروریستی پست در استانبول که به کشته شدن شش بی‌گناه منجر شد، پاسخ دادیم».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «مدتی است که تروریست‌ها را با هواپیماها، توپخانه‌ها، و پهپادهایمان تحت پیگرد قرار داده‌ایم و در نزدیک‌ترین زمان، با حمایت نظامیان و تانک‌هایمان تروریست‌ها را ریشه‌کن خواهیم کرد».

همچنین اردوغان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت دولت‌های آمریکا در سال‌های اخیر هزاران کامیون مهمات را به شبه‌نظامیان کُرد سوری تحویل داده‌اند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از این واقعیت که یک کشور متحد ترکیه در ائتلاف ناتو، هزاران کامیون مملو از مهمات و سلاح را به مناطقی از سوریه که در آن تروریست‌ها در سال‌های اخیر فعالیت می‌کنند، تحویل داده است، ناراحت هستیم».

طبق این گزارش، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: «این مسیر از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داشته، در دوره دونالد ترامپ ادامه یافته و در دوره جو بایدن نیز بدون تغییر باقی مانده است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها