رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 600699

بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402

آموزشگاه فنی پویان با ارائه کلاس های متفاوت آماده خدمت به شما عزیزان است. شماره تماس: 66566140-021 شماره تماس: 66402309-021 تلفن همراه: 7538980-0922

کسانی که علاقه به ادامه تحصیل در رشته های فنی دارند، باید با شغل های فنی حرفه ای که بازار کار خوبی دارند، آشنا شوند؛ چون رشته تحصیلی رابطه مستقیمی با آینده شغلی افراد دارد.

کسانی که در دانشگاه های فنی حرفه ای تحصیل می کنند و در نهایت فارغ التحصیل می شوند، با گرفتن مدرک دانشگاهی، می توانند در آینده احتمال اشتغال را افزایش دهند.

بازار کار رشته های فنی حرفه ای بسته به عوامل مختلف می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند، برای همین توصیه می کنیم ابتدا در مورد آینده شغلی رشته های فنی حرفه ای آگاهی پیدا کنید. برای مثال در کشور ایران، آینده شغلی رشته تعمیرات موبایل، تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات برد بسیار پردرآمد است.

در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402 و بازار کار آنها اطلاعات لازم را با شما به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.

معرفی بهترین رشته های تحصیلی فنی حرفه ای

دانشگاه ‌های فنی حرفه ای زیر نظر وزارت آموزش ‌و پرورش هستند و جز مدارس معتبر به شمار می روند، در این دانشگاه ها رشته های مختلفی ارائه می شود.

افراد می توانند با تحصیل در رشته های مختلف آینده شغلی خود را تضمین کنند و علاوه بر آن مدرک تحصیلی هم داشته باشند.

دانشگاه های فنی حرفه ای تلاش نی کنند که نیروهای متخصص و با تجربه در رشته های مختلف تربیت کنند، به‌ همین علت بیشتر دروس دانشگاه فنی حرفه ای به ‌صورت عملی و کارگاهی آموزش داده می شود.

از بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402 از نظر بازار کار می توان به رشته های تعمیرات موبایل، تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات برد اشاره کرد.

در ادامه مقاله به بازار کار و دلایل لازم برای انتخاب رشته مورد نظر می پردازیم.

رشته تعمیرات موبایل

برای آموزش تعمیرات موبایل باید دلایل لازم را برای انتخاب این رشته داشته باشید، در این قسمت از مقاله شما را بیشتر با رشته تعمیرات موبایل و بازار کار آن آشنا می کنیم.

تبدیل شدن به یک تکنسین موبایل کار سختی است، اما حتی متعهد ترین کارمندان نیز هر از گاهی به تغییر شغل فکر می کنند. چه به موقعیت چالش برانگیزتری علاقه مند باشید یا فقط به دنبال شروعی تازه باشید، ما اطلاعات گسترده ای را در مورد تبدیل شدن به یک تعمیرکار ماهر موبایل را با شما به اشتراک می گذاریم.

تکنسین های موبایل متخصصان ماهری هستند که مسائل مربوط به فناوری موبایل مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها را شناسایی و تعمیر می کنند. به عنوان تکنسین های تلفن همراه معتبر، آن‌ها ملزم به ارائه عیب یابی و پشتیبانی برای حل مشکلات عملکرد تلفن همراه مشتریان هستند. تکنسین های موبایل نیز باید تعمیرات با کیفیت را به موقع انجام دهند تا رضایت مشتریان خود را جلب کنند. ‏

همچنین تکنسین های تعمیر موبایل تست هایی را برای ارزیابی عملکرد تلفن همراه، نصب و به روز رسانی نرم افزار تلفن، عیب یابی مشکلات سیم کشی و تعویض قطعات و اجزای آسیب دیده مانند باتری، صفحه نمایش LCD، صفحه کلید، دکمه ها انجام می دهند. آنها همچنین به مشتریان خود در مورد مسائل گارانتی مشاوره می دهند و محصولات را بر اساس تخصص آنها توصیه می کنند. ‏

بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402

مسئولیت های تکنسین موبایل

در اینجا نمونه‌هایی از مسئولیت‌ها از رزومه‌های تکنسین موبایل واقعی آمده است که نشان‌دهنده وظایف معمولی است که احتمالاً در نقش‌های خود انجام می‌دهند. ‏

  • کسب و کار خود را راه اندازی کنید و آن را به تنهایی اداره کنید. ‏

  • همه واحدهای RFرا با استفاده از تجهیزات الکترونیکی تشخیص و آزمایش کنید. ‏

  • تلفن های همراه و سایر محصولات مصرفی اپل مانند لوازم جانبی و رایانه را تشخیص دهید. ‏

  • تخصیص IPبه سرورها و سوئیچ های خصوصی را پیکربندی کنید و به سیستم عامل متصل شوید. ‏

  • تلفن های همراه و تلفن های هوشمند مصرف کننده را که تحت ضمانت نامه هستند، تعمیر یا تعویض کنید. ‏

  • به مشتریان در مورد نسل جدید گوشی های هوشمند آموزش دهید و با توجه به نیازهای هر فرد در خرید کمک کنید.

  • ارائه تعمیرات حرفه ای تلفن همراه.

  • انجام دادن تعمیرات تلفن همراه، نوسازی گوشی و فعال سازی گوشی همراه و تحویل به مشتریان

  • انجام دادن تست عملکردی در تمام تعمیرات موبایل ها

بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402

در مورد تعمیرات لوازم خانگی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی می تواند یک انتخاب شغلی عالی برای یک فرد باشد. این به شما یک شغل بالقوه پربار را ارائه می دهد که به مردم احساس هدفمندی، امنیت مالی می دهد و تقریباً همیشه نیازمند است، به خصوص که صاحبان خانه سعی می کنند عمر لوازم خود را طولانی کنند. ‏

  • مهارت های مورد نیاز

طبیعت دوستانه و مشتری مدار به اندازه توانایی مکانیکی و الکترونیکی ضروری است. از آنجایی که تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی بر روی لوازم خانگی در منازل کار می کنند، باید بتوانند به صورت دوستانه و آگاهانه با مشتریان تعامل داشته باشند و به طور مستقل و بدون نظارت زیاد کار کنند. ‏

  • چند دلیل برای اینکه تعمیرات لوازم خانگی انتخاب را انتخاب کنید در اینجا آمده است:

تعمیر لوازم خانگی یک تجارت است.

زمانی که شخصی برای تعمیرکاری با شما تماس می گیرد، آماده است بدون مذاکره بر سر قیمت، هزینه آن را بپردازد. ‏

شما همیشه در حال یادگیری هستید.

تعمیر لوازم خانگی نیازمند تعامل با مشتریان به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری است. این تجربیات به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402

در مورد تعمیرات برد

شغل های فنی به دلیل نیازی که افراد به آنها دارند اغلب بازار کار مناسبی دارند. شغل تعمیر برد الکترونیکی نیز بازار کار مناسبی دارد و به دلیل استفاده زیاد از برد در انواع وسایل، تقاضای زیادی برای تعمیر برد وجود دارد. تقاضای زیاد موجب رونق بازار کار شغل تعمیرات برد می شود و افرادی که در این ح فه مشغول هستند بیکار نمی شوند.

درآمد شغل تعمیرات برد الکترونیکی

درآمد شغل آموزش تعمیر برد بسته به فاکتورهای متعددی متفاوت است. میزان تجربه زیاد در این کار و انجام تعمیرات با کیفیت، در جذب کردن مشتری و افزایش درآمد افراد می تواند بسیار موثر باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین شغل های فنی حرفه ای سال 1402 آشنا کنیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

آموزشگاه فنی پویان با ارائه کلاس های متفاوت آماده خدمت به شما عزیزان است.


شماره تماس: 66566140-021

شماره تماس: 66402309-021

تلفن همراه: 7538980-0922

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها