رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 609194

عجیب‌ترین رسم و رسوم ازدواج در جهان

ساعت24-در کشورهای مختلف در سراسر جهان سنت های متفاوتی در روز عروسی یا قبل از آن روز وجود دارد.

خبر
div class="row baznashr-body">

در این گزارش قرار است همراه هم نگاهی گذرا بیندازیم به سنت‌های خاص و جالب مراسم عروسی در کشورها و فرهنگ‌های مختلف و ببینیم به هم رسیدن عروس و داماد در نقاط مختلف دنیا چگونه جشن گرفته می‌شود.

آلمان؛ عروس و دامادِ اره به دست

در کشور آلمان این مراسم با رسمی جالب همراه است که هم عروس و هم داماد در آن نقش دارند. در این کشور از گذشته‌های دور در شب عروسی برای عروس و داماد تنه درخت یا تکه الواری آورده می‌شود و آن‌ها همراه هم این تکه چوب را اره می‌کنند. ظاهرا این رسم قرار است سمبلی باشد از همراهی و اتحاد زن و شوهر و البته مقابله با مشکلات زندگی و به این شکل به زوج جوان یادآوری می‌شود که فقط با اتحاد و هماهنگیِ کامل به موفقیت خواهند رسید.

ایتالیا؛ هدر دادن آجیل

رسم ریختن نقل یا کاغذ رنگی بر سر عروس و داماد از طرف مهمان‌ها رسمی است که تقریبا در تمام نقاط دنیا انجام می‌شود اما این رسم در ایتالیا شکل منحصربفردی دارد. در کشور ایتالیا در مراسم عروسی به تمام مهمان‌های حاضر در مراسم بادام داده می‌شود و حاضرین به جای ریختن نقل یا کاغذ رنگی، بر سر عروس و داماد بادام می‌اندازند. البته این بادام‌ها بیشتر شبیه به نقل هستند و رویه‌ای شیرین و سفیدرنگ دارند.


کِنیا؛ تعبیرِ متفاوت از تف

کِنیا؛ تعبیرِ متفاوت از تف

احتمالا عجیب‌ترین سنتِ مردمِ این کشور آفریقایی در مراسم عروسی برای ما رسمِ آبِ دهان انداختنِ پدرِ عروس بر روی لباس عروس است. برای درک بهتر این رسم باید به این موضوع توجه داشته باشید که در کشور کنیا آبِ دهان سمبل و نمادی از باور و ایمان به موفقیت و عاقبت به خیر شدن است و به همین دلیل است که در شب عروسی پدرِ عروس با این حرکت به نوعی برای زندگی مشترک دخترش آرزوی خیر و برکت می‌کند.


هندوستان؛ فرصت‌طلبی خواهران عروس

هندوستان؛ فرصت‌طلبی خواهران عروس

رسم و رسوم کلی مردم هند به دلیل نزدیکی جغرافیایی شباهت‌هایی به رسوم برخی نقاط از کشورمان دارد و رسمی که قرار است درباره آن حرف بزنیم در این کشور "جوتا چوپای" نامیده می‌شود. طبق این رسم وقتی داماد برای نشستن کنار عروس در جای مخصوص کفش‌هایش را درآورد، ساقدوش‌ها یا خواهران عروس کفش‌های داماد را می‌دزدند. همان‌طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید در نهایت داماد بیچاره برای فرار از گذراندنِ شبِ عروسی به صورت پابرهنه مجبور می‌شود رضایت کفش‌دزدها را به دست بیاورد و معمولا با پرداخت وجه نقد این اتفاق می‌افتد.


چین؛ یک ماه گریه و زاری

چین؛ یک ماه گریه و زاری

در کشور چین مراسم عروسی با رسم عجیبی همراه است. طبق این رسم عروسِ بینوا باید در سی روزِ قبل از مراسم، هر روز یک ساعت اشک بریزد. بسیاری از عروس‌های جوان اما سنتی یا خرافاتی هنوز برای اطمینان از خوشبختی و موفقیتِ ازدواجشان در یک ماهِ منتهی به مراسم این رسم را اجرا می‌کنند. جالب است بدانید پس از بیست روز اشک ریختنِ عروس، در ده روزِ پایانی مادر و یا حتی مادربزرگِ عروس هم به او ملحق می‌شوند و همه همراهِ هم روزی یک ساعت اشک می‌ریزند.


کره جنوبی؛ فلک کردن داماد!

کره جنوبی؛ فلک کردن داماد!

در کشور کره جنوبی در شب عروسی عروس و داماد طبق یک رسم قدیمی به یکدیگر مجسمه‌های غاز یا اردکِ ساخته شده از چوب می‌دهند. این مجسمه‌ها ظاهرا قرار است نمادی باشند از احترام و وفاداری عروس و داماد به یکدیگر. رسم بامزه دیگرِ مردم کره زمانی اتفاق می‌افتد که مراسم عروسی به پایان رسیده و قرار است داماد همراه عروس جمعیت را ترک کند. در این لحظه دوستان یا اقوام داماد مچِ پای او را با طنابی می‌بندند و با یک ترکه سبک یا ماهی خشک شده شروع به زدن داماد می‌کنند و در حقیقت داماد را فلک می‌کنند. این رسم ظاهرا برای آزمایش قدرت و مقاومت داماد انجام می‌شود.


مالزی؛ عروس و داماد بینوا

مالزی؛ عروس و داماد بینوا

در کشور مالزی طبق رسمی که از قضا حسابی هم از طرف اطرافیان و اقوام جدی گرفته می‌شود عروس و داماد در طی سه روز پس از عروسی حقِ خارج شدن از خانه و یا حتی استفاده از سرویس بهداشتی را ندارند. در طی این سه روز اقوام و آشنایانِ عروس و داماد به شدت مراقب آن‌ها خواهند بود و مردم مالزی اعتقاد دارند اگر اقوام در انجام این مراقبت موفق نباشند، بدشانسی بزرگی گریبانِ عروس و داماد را خواهد گرفت.


ونزوئلا؛ فرار برای خوش‌شانسی

طبق رسم جالبی که در کشور ونزوئلا انجام می‌شود عروس و داماد در انتهای مراسم باید بدون جلب توجه و البته بدون خداحافظی کردن با مهمان‌ها، مراسم را ترک کنند. مردم ونزوئلا اعتقاد دارند اگر زوج جوان بتوانند بدون جلب توجه مراسم و مهمان‌ها را ترک کنند خیالشان از خوشبخت شدن راحت می‌شود.


استرالیا؛ گرامیداشت مهمان‌ها

طبق رسم جالب مردم استرالیا در مراسم عروسی به همه مهمان‌ها سنگ‌های کوچکی داده می‌شود و مهمان‌ها باید در تمام طول مراسم این سنگ‌ها را با خود داشته باشند. در نهایت در انتهای مراسم مهمان‌ها این سنگ‌ها را در یک کاسه انداخته و به زوج جوان تحویل می‌دهند. عروس و داماد کاسه و سنگ‌های داخلش را برای احترام به حضور مهمان‌های در مراسم عروسی‌شان، در خانه خود نگاه خواهند داشت.


فیجی؛ رسم عجیب و مقدس

رسم عجیب و مقدس

طی رسمی جالب و البته مقدس از نظر مردم فیجی، داماد و خانواده‌اش باید در زمان جلب رضایتِ عروس و خانواده‌اش به پدر عروس یک هدیه جالب بدهند. در این زمان داماد و خانواده‌اش باید به پدر عروس یک عدد دندان نهنگ هدیه بدهند و البته نه هر نهنگی. دندان هدیه شده حتما باید متعلق به نوع خاصی از نهنگ‌ها به نام Sperm Whale باشد و مردم این جزیره تعصب خاصی روی این رسم دارند.

منبع: برترین ها

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها