رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630569

نماینده ایران :گزارش جاوید رحمان سیاسی است

ساعت 24 - رایزن حقوق بشر نمایندگی ایران در سازمان ملل در ژنو گزارش ادعایی جاوید رحمان را یک طرفه و گمراه کننده خواند و سازوکار نظارتی بر حقوق بشر ایران را غیرقابل توجیه و مغرضانه برشمرد.

به گزارش مهر، «سمیه کریم‌دوست» رایزن حقوق بشر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در ژنو امروز (دوشنبه) ۲۸ اسفند ماه در نشست شورای حقوق بشر درباره موضوع ایران و در پاسخ به گزارش ادعایی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سازوکاری را که محصول قابل پیش‌بینی آن این گزارش ساختگی و تحریف شده است، به رسمیت نمی‌شناسد. سازوکاری که اساساً ناقص و فاقد عنصر رضایت دولت مربوطه است و به عنوان بخشی از یک کارزار سازماندهی شده علیه کشور من بر شورای حقوق بشر تحمیل شده است، به دشواری می‌تواند نتیجه‌ای معتبر داشته باشد.

وی افزود: این فقط برنامه سیاسی بازیگران اصلی حامی مالی هیات است که ماموریت آن را تمدید و دور باطل را بارها و بارها حفظ می‌کنند؛ کسانی که در کنار قدرت اشغالگر فلسطین در نسل کشی غزه شریک هستند، این به خودی خود بسیار گویا است! این نشان می‌دهد که ادعاهای آن‌ها در مورد توجهشان به حقوق بشر چقدر معتبر است.

وی پرسید: آیا این گزارش - اگر اصلاً بتوان به آن گزارش گفت- به ارتقا و حمایت از حقوق بشر کمک خواهد کرد؟ این چیزی نیست که کشورهای حامی اصلی به آن اهمیت می‌دهند و این نگران کننده است. آن‌ها به خوبی می‌دانند سازوکاری که ایجاد کرده‌اند اساساً دستور العملی برای رویارویی است، شورا را از هرگونه بحث معنادار باز می‌دارد و دولت هدف را از هرگونه تعامل ثمربخش منصرف می‌کند. نماینده ایران افزود: این گزارش نه واقعی است و نه حرفه‌ای، چه رسد به اینکه به طور منطقی منصفانه و متعادل و منعکس کننده پیشرفت مداوم ایران در ترویج و حمایت از حقوق بشر و همچنین چالش‌هایی باشد که بر آن غلبه کرده است؛ این گزارش کاملاً یک طرفه و گمراه کننده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها