رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630970

برکناری مدیرعامل بوئینگ به دنبال «بحران ایمنی»

ساعت 24 -دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، در چارچوب تغییرات گسترده در هیئت مدیره این شرکت هواپیماسازی که دلیل اصلی آن گسترش بحران ایمنی محصولات این شرکت است، در پایان سال جاری میلادی کناره‌گیری خواهد کرد.

شرکت بوئینگ روز دوشنبه ششم فروردین در بیانیه‌ای افزود که استن دیل، رئیس بخش تولید هواپیماهای مسافربری این شرکت، بازنشسته می‌شود و استفانی پاپ به ریاست این بخش منصوب خواهد شد. استیو مولنکوپف نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شده است. روز پنج ژانویه یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس-۹ متعلق به خطوط هوایی آلاسکا هنگام پرواز با ۱۷۱ مسافر به دلیل جدا شدن یکی از صفحات بدنه هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد. این حادثه به یک بحران همه جانبه در مورد ایمنی محصولات شرکت بوئینگ بدل شد و به اعتبار آن ضربه شدیدی زد. از زمان وقوع آخرین مورد از سوانح ایمنی محصولات بوئینگ بهای سهام این شرکت حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.ده‌ها هواپیماهای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس ۹ زمین‌گیر شده‌اند

اداره هوانوردی غیرنظامی آمریکا و سایر نهادهای ناظر در این کشور بازرسی و نظارت بر بوئینگ را افزایش داده و تا زمان شناسایی تمامی نقایض فنی و ایمنی تولید چند مدل هواپیما را متوقف کرده‌اند. به گزارش رویترز، برخی از سهام‌داران بوئینگ معتقدند که تغییرات اخیر در سطوح مدیریت بوئینگ برای برطرف کردن نقایص فنی و ایمنی این شرکت که سابقه آن به چندین سال قبل باز می‌گردد کافی نیست.

هفته گذشته گروهی از مدیران شرکت‌های هوایی آمریکا خواستار ملاقات با هیئت مدیره بوئینگ بدون حضور مدیرعامل فعلی آن شدند.

آن‌ها با ابراز نگرانی در مورد سانحه‌ای که ماه ژانویه روی داد، دلیل این درخواست غیرمعمول را ناامید شدن از مدیرعامل فعلی و وعده‌های شرکت بوئینگ در مورد رفع نقایص ایمنی توصیف کردند.

دیو کالهون یکی از مدیران با‌سابقه صنایع هوایی است و در سال ۲۰۲۰ دقیقا با هدف برطرف کردن این نقایص به مقام مدیرعامل شرکت بوئینگ انتصاب شد. در آن زمان شرکت بوئینگ به دلیل سقوط دو فروند از هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که به مرگ حدود ۳۵۰ نفر انجامید، با یک بحران جدی روبرو بود. در چهار سال گذشته به دلیل ادامه مشکلات فنی و ایمنی، میزان تولید شرکت بوئینگ کاهش یافته و این شرکت نتوانسته است بخش قابل توجهی از سفارش‌های دریافت شده را به موقع تحویل دهد. اداره هوانوردی فدرال آمریکا با توجه به نقایص فنی و ایمنی سقف تولید بوئینگ را به حداکثر ۳۸ هواپیمای مسافربری محدود کرده ولی آمارهای این شرکت نشان می‌دهد که تولید آن در ماه‌های اخیر کمتر از این تعداد بوده است. اخیرا شرکت‌های هوایی آسیایی که از مشتریان مهم بوئینگ هستند سفارش ۶۵ فروند هواپیما را لغو و آن را با محصولات شرکت ایرباس، رقیب اصلی بوئینگ، جایگزین کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها